به گزارش اکوایران، خیرت ویلدرس همیشه سیاستمداری جنجالی در هلند بوده است. در گذشته سیاست‌ها و حرف‌های او در رابطه با مهاجران و مسلمانان باعث شده مورد توجه قرار بگیرد.

ویلدرس به لحاظ سیاسی در دسته پوپولیست‌های راست‌گرای افراطی و همچنین ملی‌گرایان قرار می‌گیرد. بسیاری از تحلیل‌گران از این چهره با عنوان «ترامپ اروپا» یاد می‌کنند. موهای روشن و لحن تند او شباهت زیادی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا دارد.

افرادی نظیر مارین لوپن از فرانسه و ویکتور اوربان از مجارستان که هر دو به عنوان چهره‌های پوپولیست شناخته می‌شوند، از ویلدرس حمایت کرده‌اند و به این ترتیب تا حدود زیادی شرایط این سیاستمدار و مواضعش را روشن کرده‌اند.

اصلی‌ترین نکته‌ای که در حال حاضر ویلدرس روی آن تاکید دارد، خروج از اتحادیه اروپاست. او اصرار دارد رفراندومی برای «نگزیت» یا خروج هلند از اتحادیه اروپا را در این کشور راه بیندازد.

سیاست‌های ضد اسلامی و ضد مهاجرتی او ممکن است برایش دردسر شود و نتواند برای دست یافتن نهایی به نخست‌وزیری، به ائتلاف دست پیدا کند. برخی تحلیل‌گران می‌گویند او ناچار می‌شود از برخی از ایده‌های افراطی‌اش نظیر بستن مساجد و ممنوعیت قرآن، دست بکشد.

یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند برای ائتلاف، مشکلاتی برایش ایجاد کند، نگاهش به مسئله مهاجرت است. او معتقد است که هلند فقط به هلندی‌ها تعلق دارد و در نتیجه سیاست‌های ضدمهاجرتی دارد. با این حال امکان دارد این سیاست برای ائتلاف، دردسرساز شود. در نتیجه امکان دارد که از این سیاست‌های افراطی دست بکشد یا دستِ کم آن‌ها را تعدیل کند.

در ویدیوی بالا توضیح داده‌ایم که چرا اتحادیه اروپا از رای آوردن حزب متعلق به این چهره نگران است و چقدر این نگرانی می‌تواند جدی و مهم باشد.