به گزارش اکوایران، رهبر حوثی‌ها تهدید کرد در صورت هدف قرار دادن یمن، به کشتی‌های جنگی آمریکا حمله خواهد کرد.

به نوشته رویترز، عبدالمالک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله روز چهارشنبه هشدار داد در صورتی که نیروهای متبوعش توسط واشنگتن -که این هفته یک نیروی چندملیتی برای مقابله با حملات آن‌ها به کشتی‌های تجاری در سرخ ایجاد کرده حمله کند، کشتی‌های جنگی آمریکا را مورد هدف قرار می‌دهد. 

عبدالمالک الحوثی گفت: «اگر آمریکایی‌ها وسوسه شده و مورد این حماقت شوند که به کشور ما حمله کنند یا وارد جنگ شوند، بیکار نخواهیم ماند». او در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «هر گونه هدف قرار دادن کشور ما توسط آمریکا از سوی ما پاسخ داده خواهد شد و ما ناوهای جنگی، منافع و ناوبری آمریکایی را هدف موشک‌ها، پهپادها و عملیات نظامی خود قرار خواهیم داد».

 

الحوثی گفت: «تا زمانی که آمریکایی‌ها می‌خواهند وارد جنگ مستقیم با ما شوند، باید بدانند که ما کسانی نیستیم که از آنها بترسیم و آنها با یک ملت بزرگ روبرو هستند». او به آمریکایی‌ها درباره اعزام سربازان به یمن هشدار داد و گفت: «با چیزی سخت‌تر از آنچه در افغانستان و ویتنام با آن‌ مواجه شدند، روبرو خواهند شد».

رهبر انصارالله یمن گفت: «بیشترین چیزی که ما دوست داریم نبرد مستقیم با آمریکا و اسرائیل است و نه درگیری با مزدوران آمریکا... امیدواریم کشورهای عربی یک گوشه بایستند و به تماشا بپردازند و اجازه دهند آمریکا و اسرائیل مستقیما با ما بجنگند... آمریکا نباید تصور کند که ضربات پراکنده وارد می‌کند و کار به پایان می‌رسد بلکه به شکل کامل درگیر خواهد شد».