به گزارش اکوایران، مهم‌ترین مسئله در سال ۲۰۲۴ می‌تواند این باشد که اکثر کشورهای جهان پای صندوق‌های رای می‌روند. برای نخستین بار در تاریخ، بیش از نیمی از جمعیت جهان به نفع دموکراسی، رای می‌دهند. البته انتخابات در همه کشورها الزاما آزادانه و به نفع دموکراسی نیست.

شاید بتواند گفت مهم‌ترین انتخاباتی که در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست. آمریکایی‌ها با رای خود نه تنها بر سرنوشت خودشان، بلکه بر سرنوشت کل مردم جهان تاثیر خواهند گذاشت.

با این حال، انتخابات ریاست‌جمهوری در کشورهایی نظیر آمریکا، تایوان و روسیه تنها مسئله مهم در سال جدید میلادی نیست. یکی دیگر از مهم‌ترین مسئله‌ها در سال جدید، برگزاری بازی‌های المپیک و همچنین یورو۲۰۲۴ خواهد بود.

از دیگر اتفاقات مهم در سال جدید میلادی، پرتاب ماهواره‌ها و کاوشگرهای فضایی از طرف کشورهای مختلف است. برای مثال هند کاوشگری به زهره می‌فرستد و آمریکا هم از طرف ناسا، کاوشگری را به سمت مشتری پرتاب خواهد کرد تا امکان حیات در آن سیاره را بررسی کند.

برخی اتفاقات هم در نوع خود جالب توجه خواهند بود. برای مثال، جیمی کارتر که در گذشته ریاست‌جمهوری آمریکا را بر عهده داشت در حال حاضر از معدود روسای جمهوری امریکاست که بیشترین طول عمر را داشته و در سال جدید قرار است ۱۰۰ سالگی‌اش را جشن بگیرد.

در این ویدیو تلاش کردیم بخشی از مهم‌ترین رویدادهای هر ماه در سال ۲۰۲۴ را از نگاه نشریه اکونومیست مورد بررسی قرار دهیم.