به گزارش اکوایران، عربستان به عنوان کشوری که سال‌ها با یمن درگیر بوده و اکنون سرگرم توافق صلح با این کشور بود، زیر ذره‌بین قرار گرفته تا موضعش نسبت به یمن روشن شود.

حوثی‌ها اعلام کرده‌اند که این حملات را برای همدردی با مردم فلسطین و در اعتراض به بمباران غزه توسط اسرائیل، ترتیب داده‌اند و به‌رغم تهدیدهای آمریکا، به این حملات ادامه خواهند داد.

یمن و عربستان بیش از ۸ سال درگیر جنگ بودند ولی اخیرا به توافقی برای صلح دست پیدا کرده بودند. اقدامی که اخیرا حوثی‌های یمن انجام داده‌اند این سوال را ایجاد کرده که آیا عربستان توافق صلح را کنار می‌گذارد و دوباره با یمن درگیر می‌شود یا همچنان روی صلح با این کشور اصرار خواهد داشت؟

از نگاه تحلیل‌گر نیویورک‌تایمز، حوثی‌ها این اقدامات را به چشم فرصتی طلایی می‌بینند که مقابل غرب قد علم کنند. با این حال، بعید است که عربستان به دنبال شاخ و شانه کشیدن برای غرب باشد. به این ترتیب محمد بن سلمان، شاهزاده سعودی‌ها در وضعیتی سخت برای تصمیم‌گیری قرار گرفته است.

براساس گزارش بلومبرگ، اماراتی‌ها از آمریکا درخواست کرده‌اند که به مسئله ورود کند و جلوی بروز بحران را بگیرد. با این حال، عربستان ظاهرا نسبت به این جریان بی‌میل است و ترجیح می‌دهد صلح به صورت کامل در منطقه و به‌ویژه در همسایگی‌اش برقرار شود تا بتواند طرح‌های بلندمدتش برای تبدیل عربستان به هاب اقتصادی در جهان را دنبال کند.

در ویدیوی بالا به بررسی تمایلات عربستان در رابطه با یمن پرداخته‌ایم و توضیح داده‌ایم که عربستان به چه دلیل صلح را در منطقه دنبال می‌کند.