به گزارش اکوایران، آنها یک تریبون مشترک دارند و یک ناامیدی متقابل. به گفته منابع کاخ سفید، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، و جان کربی، نماینده شورای امنیت ملی، اغلب در جلسات توجیهی رسانه‌ها، تریبون را بین خود تقسیم می‌کنند، اما در پشت صحنه روابط آنها مملو از تنش است.

به گزارش آکسیوس، در حالی که جو بایدن وارد یک کمپین سخت برای انتخاب مجدد می‌شود، سخنگویان عالی رتبه او با هم اختلاف دارند. 

برخی از تنش‌ها ناشی از مدت زمانی است که هر کدام از آنها در هر روز روی سکو می‌روند.

کربی، یکی از افراد مورد علاقه بایدن که به چهره عمومی واکنش دولت به جنگ اسرائیل و حماس تبدیل شده است، گفته است که دوست دارد روزی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید شود.

ژان پیر گفته است که اگر بایدن او را بخواهد قصد دارد تا انتخابات و پس از آن در این سمت بماند و بایدن از او خواسته است سمتش را ترک نکند.

مقامات فعلی و سابق بایدن گفتند که ژان پیر و کربی از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ماه اکتبر، بیشتر تریبون‌های اتاق مطبوعات کاخ سفید را تقسیم کرده‌اند. اتفاقی که موجب تشدید تنش‌هایی شده که از بهار 2022 و پس از آن که جین ساکی از سمتش کناره‌گیری کرد آغاز شد.

هر دو به یک دلیل با هم پشت تریبون حاضر می‌شوند؛ بایدن این کار را دوست دارد.

کربی با ایجاد روابط نزدیک با رئیس جمهور به صورت علنی و در پشت صحنه تأثیرگذارتر شده است.

بایدن بارها از کربی خواسته که شخصاً او را در جریان بگذارد. مشاور ارشد آنیتا دان اخیراً از کربی خواسته است که برای سفرهای داخلی، نه فقط بین المللی، با ایر فورس وان سفر کند.

در بیش از 30 نشست مطبوعاتی و گفتگوهای مطبوعاتی از زمان حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر، ژان پیر تنها یک بار، در حین گفتگو در ایر فورس وان، به خبرنگاران توضیح داده است.

کربی او را در هر جلسه توجیهی دیگری که برگزار کرده همراهی کرده است، به جز سه جلسه، زمانی که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی به او پیوسته است. (به گفته دو نفر از افراد آشنا به موضوع، سالیوان یک بار به دلیل بیماری کربی به او ملحق شد.)

ژان پیر همچنان جلسات مطبوعاتی را اجرا می‌کند و انتخاب می‌کند که چه خبرنگارانی از کربی سوال بپرسند، نه این که به کربی اجازه دهد انتخاب کند.

این روش استاندارد برای اکثر مهمانان اتاق توجیه شده است. اما کربی اغلب در آنجا حضور دارد و از اینکه این موضوع در مورد او صدق می‌کند ابراز ناامیدی کرده است. برخی از دستیاران کاخ سفید این عمل را نشانه‌ای از بی‌اعتماد بودن ژان پیر می‌دانند.

دستیاران خاطرنشان می‌کنند که سالیوان هنگام حضور در جلسه توجیهی، خود با خبرنگاران تماس می‌گیرد، این رویه در زمان تصدی ساکی آغاز شد.

یکی از مقامات کاخ سفید که از نزدیک با ژان پیر و کربی همکاری می‌کند، این تصور را که تنش بین آن دو وجود دارد، مورد تردید قرار داد.

این مقام گفت: «من به هیچ وجه این توصیف از رابطه آنها را ندیده‌ام. حقیقت برعکس است. آنها همیشه صحبت می‌کنند و یک ارتباط جمعی و مشارکتی دارند.»

اما چندین منبع دیگر کاخ سفید می‌گویند که ژان پیر از ابتدا نسبت به کربی محتاط بود.

ژان پیر پس از آن گفت، زمانی که بایدن در سال 2022 به او پیشنهاد داد که منشی مطبوعاتی شود، او به طرز ناخوشایندی اضافه کرد که کربی نیز به آن خواهد پیوست و آنها یک تیم خواهند بود.

به گفته سه نفری که در آن زمان با اظهارات او آشنا بودند، ژان پیر جلسه با بایدن را با ناراحتی و گیجی در مورد اینکه آیا واقعاً این شغل را دارد و نقش کربی چه خواهد بود، ترک کرد.

ران کلاین، رئیس وقت دفتر کاخ سفید، با ژان پیر ملاقات کرد تا سعی کند اوضاع را حل کند و به او اطمینان دهد که او سخنگوی مطبوعاتی است. او و دان سپس برای یافتن یک ترتیب قابل قبول کار کردند.

سپس در کمال تعجب به رهبران شورای امنیت ملی گفته شد که کربی، که دبیر مطبوعاتی پنتاگون و دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه بوده است، به تیم آنها خواهد پیوست.

پس از چانه‌زنی در مورد نقش کربی، کاخ سفید و شورای امنیت ملی بر سر عنوان «هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک» به توافق رسیدند.

با این حال کربی به مدیر ارتباطات شورای امنیت ملی گزارش نمی‌دهد. نقش او بیشتر بر ارتباطات عمومی متمرکز است تا هماهنگی پیام‌رسانی در سراسر دولت.

رابطه ژان پیر با معاون اصلی او، اولیویا دالتون، نیز پر از دست‌انداز بوده است. دالتون در طول سال اول خود، زمانی که با وجود چندین ماه جلسات تمرینی از تریبون صحبت نکرد، ابراز ناامیدی کرد.

دالتون اخیراً در ایر فورس وان صحبت‌های بیشتری انجام داده است، اما فقط یک بار، ژوئن گذشته، به خبرنگاران از تریبون اطلاع رسانی کرده است.

یکی از دستیاران کاخ سفید که از نزدیک با ژان پیر و دالتون همکاری می‌کند، به آکسیوس گفت: «آنها بیش از یک دهه است که با هم دوست هستند و رابطه قوی دارند.»

بسیاری از مقامات فعلی و سابق بایدن استدلال می‌کنند که کلاین و دان مسئول تنش کنونی هستند و می‌گویند این تنظیم غیرعادی برای ژان پیر و کربی ناعادلانه است.

ژان پیر قبل از اینکه منشی مطبوعاتی شود، با بسیاری از داستان‌های سخت در مطبوعات سروکار نداشت و به اندازه کربی یا ساکی در محیط‌های مطبوعاتی پر چالش با تجربه نبود.

مدافعان ژان پیر می‌گویند که این ترتیب از ابتدا او را تضعیف کرد و کار دشوار را سخت‌تر کرد. برخی از دموکرات‌های سیاه‌پوست در دولت و در کنگره می‌گویند که این وضعیت توهین‌آمیز بود زیرا نشان می‌داد که اولین دبیر مطبوعاتی سیاه‌پوست به نمایندگی از رئیس‌جمهور نیاز به نظارت دارد.

برخی از دستیاران فعلی و سابق بایدن از بعضی اشتباهات خسته شده‌اند، مانند زمانی که ژان پیر با صحبت درباره اسلام هراسی به سوالی درباره یهودی ستیزی پاسخ داد. او بعداً گفت که این سؤال را اشتباه شنیده است.

دیگر مقامات فعلی و سابق بایدن می‌گویند که هم ژان پیر و هم کربی باید هر گونه ناامیدی را کنار بگذارند و با توجه به دنیای پر هرج و مرج و انتخابات حساس پیش رو، این ترتیب را بپذیرند.