به گزارش اکوایران، بر اساس ادعای رسانه‌های غربی،  آمریکا آماده حمله به حوثی‌ها می‌شود.

به گزارش وال‌استریت ژورنال،  با ادامه تنش‌ها در دریای سرخ و عدم اعتنای انصارالله یمن به اولتیماتوم کشورهای غربی، خاورمیانه در روز پنجشنبه خود را آماده حملات ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع حوثی‌ها کرد.

دیپلمات‌های غربی به مدیران دریایی گفته‌اند که اهداف احتمالاً شامل سایت‌های پرتاب موشک و پهپاد، رادارها و انبارهای سلاح در اطراف شهرهای حدیده و حجه یمن هستند. به گفته آن‌ها، زیرساخت‌هایی در پایتخت یمن، صنعا  نیر در فهرست اهداف احتمالی قرار دارند

یک مقام دفاعی آمریکا و یکی از نزدیکان حوثی‌ها گفت که نیروهای حوثی برخی از سلاح‌ها و تجهیزاتشان را با قوت گرفتن احتمال حمله آمریکا جابجا کرده و برخی را هم تقویت  کرده‌اند.

یکی از نزدیکان حوثی‌ها گفت که حوثی‌ها موشک‌های خود را در پناهگاه‌هایی که علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن در صنعا ساخته بود، ذخیره کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه، اگر حمله ائتلاف پنجشنبه شب یا جمعه انجام شود، یک هفته پس از آن خواهد بود که ایالات متحده، بریتانیا و متحدان‌شان آخرین هشدار را به این گروه یمنی برای توقف حملات در دریای سرخ اعلام کردند.

مقامات امنیتی و مشاوران غربی پیشتر گفته‌اند که دولت بایدن و ائتلاف به رهبری ایالات متحده تاکنون تمایلی به پاسخ دادن خیلی شدید به حوثی‌ها نداشته‌اند تا مبادا باعث جنگ در منطقه شود. به ادعای مقامات دفاعی ایالات متحده، طرح حمله ائتلاف با هدف کاهش حملات حوثی ها در دریای سرخ بدون تحریک درگیری های بیشتر در منطقه، انجام می شود.

در همین شرایط، باراک راوید خبرنگار اکسیوس هم از قول یک مقام ارشد اسرائیلی نوشته که به حمله آمریکا به حوثی ها در یمن نزدیک هستیم.