به گزارش اکوایران، خبرگزاری تاس روز یکشنبه گزارش داد، ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روسیه در ماه مارس با فهرستی شامل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور که انتظار می‌رود پیروز این انتخابات باشد و سه سیاستمدار که همگی از جنگ مسکو در اوکراین حمایت می‌کنند، به پایان رسیده است.

اما این فهرست شامل بوریس نادژدین نامزد ضد جنگ روسیه نمی‌شود. کمیسیون مرکزی انتخابات (CEC) روز پنجشنبه او را از نامزدی منع کرد و گفت که در جمع آوری امضاهای مورد نیاز برای حمایت از نامزدی او نقص‌هایی پیدا کرده است.

به گزارش رویترز، کمیسیون مرکزی انتخابات ولادیسلاو داوانکوف معاون رئیس دومای روسیه، لئونید اسلوتسکی رهبر حزب لیبرال دموکرات (LDPR) و وفادار به کرملین و نیکلای خاریتونوف نامزد حزب کمونیست را نامزد انتخابات اعلام کرد.

انتظار می‌رود پوتین 71 ساله که به جای نامزدی حزب حاکم روسیه واحد، به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات شرکت می‌کند و از سال 2000 رهبر اصلی روسیه بوده و تمامی اهرم‌های دولت را کنترل می‌کند، به راحتی رای ماه آینده را به دست آورد.

در حالی که هیچ‌کس انتظار نداشت نادژدین 60 ساله؛ که جنگ پوتین در اوکراین را «اشتباهی مهلک» توصیف می‌کند؛ در این انتخابات پیروز شود، انتقاد شدید او برخی از تحلیلگران را شگفت زده کرده است اما کرملین گفته است که او را رقیب جدی پوتین نمی‌بیند.

نادژدین روز پنجشنبه گفت که تصمیم کمیسیون مرکزی انتخابات را در دادگاه عالی روسیه به چالش خواهد کشید.

جنگ اوکراین که کرملین آن را «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد، در حالی به پایان دومین سال خود نزدیک می‌شود که هزاران نفر را از هر دو طرف کشته، میلیون‌ها اوکراینی را آواره کرده و ده‌ها شهر و روستا را به ویرانه تبدیل کرده است.