به گزارش اکوایران، ترامپ در انتخابات سال 2016 مانور زیادی روی ثروت خود می‌داد. او خودش را به عنوان فردی موفق معرفی می‌کرد که توانسته با تلاش و پشتکار و همچین هوش خود در کسب‌وکار، به ثروت دست پیدا کند.

با این حال، با نگاهی به پیشینه خانوادگی او، خیلی زود در می‌یابیم که او ثروتش را از پدرش به دست آورده است.

البته ترامپ در کارزار انتخاباتی سال 2016 تاکید کرده بود که «وامی کوچک» از پدرش دریافت کرده تا بتواند کسب‌وکاری برای خودش راه‌اندازی کند، نکته اینجاست که ظاهرا رقم این وام کوچک «یک میلیون دلار» بوده است.

بسیاری می‌گویند به هر حال او توانسته ثروت پدرش را به کار بگیرد و از طریق آن برای خودش و خانواده‌اش ثروت‌زایی کند. با این حال، به نظر می‌رسد او عمده سرمایه‌اش را روی بازار ملک قرار داده و به همین دلیل توانسته ارزش ملک را در هر شرایطی حفظ کند.

یکی دیگر از دلایل موفقیت ترامپ این بوده که از ابتدا با نامش «برندسازی» کرده؛ حتی اگر یک کراوات هم تولید کرده، بدون نگرانی نام خودش را به عنوان برند روی آن گذاشته و به این ترتیب توانسته ارزشی ایجاد کند که اکنون معنادار است.

در نهایت، ترامپ توانسته از طریق مذاکره و رایزنی، در بسیاری از موارد، بهترین معامله‌ها را برای خود رقم بزند. به این ترتیب سود کلانی هم از این مسیر به دست آورده است.

در ویدیوی بالا توضیح داده شده که عمده ثروت ترامپ در کدام بخش‌ها قرار دارد. نموداری که در این ویدیو قرار گرفته، به کمک اعداد و ارقام، تصویر روشنی از شرایط مالی ترامپ می‌دهد.