به گزارش اکوایران، وزارت دفاع اوکراین روز جمعه اعلام کرد که نیروهای روسیه پس از کنترل شهر آودیوکا اوکراین، به سمت غرب پیشروی کرده‌اند.

به نوشته رویترز، در این بیانیه آمده است که نیروهای روسیه همچنین تعدادی از تسلیحات اوکراینی ارائه شده توسط غرب را در هفته گذشته منهدم کرده‌اند، از جمله هفت موشک کروز «استورم‌شادو» بریتانیایی، یک موشک هدایت شونده ضدهوایی پاتریوت ایالات متحده و خودروی پرتاب آن، و 42 موشک هایمارس شلیک شده توسط سیستم‌های پرتاب چندگانه.

خطوط مقدم در جنگی که دو سال پیش در چنین روزی آغاز شد، از اواخر سال 2022، قبل از تسخیر آودیوکا تغییر قابل توجهی نداشت و روسیه هنوز کمی کمتر از یک پنجم خاک اوکراین را کنترل می‌کند.

تصرف آودیوکا، پس از ماه‌ها نبرد با تلفات سنگین از هر دو طرف، اولین دستاورد مهم روسیه از زمان تصرف شهر باخموت در ماه مه سال گذشته بود.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است که پس از تصرف آودیوکا، واحدهای گروه «مرکز» نیروهای روسیه «به پیشروی خود در جهت غرب ادامه دادند.»

در این بیانیه آمده است: «آنها با همکاری نیروهای هوانوردی و توپخانه، انباشت نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را در شش شهرک مجاور شکست دادند».