به گزارش اکوایران، بر اساس نظرسنجی جدید نیویورک تایمز، جو بایدن برای غلبه بر تردیدها در مورد رهبری خود در داخل حزب دموکرات، و نارضایتی گسترده از مسیری که آمریکا در آن قرار دارد، درگیر چالش است. این نظرسنجی او را در آستانه رقابت‌های انتخاباتی سراسری پشت سر دونالد ترامپ قرار می‌دهد. در حالی که هشت ماه تا انتخابات نوامبر باقی مانده است، جو بایدن با حمایت 43 درصد رای دهندگان از ترامپ با 48 درصد حمایت، عقب است.

بر اساس این نظرسنجی، از هر چهار رأی دهنده فقط یک نفر فکر می‌کند که کشور در مسیر درستی حرکت می‌کند. تعداد رأی‌دهندگانی که معتقدند سیاست‌های بایدن شخصاً به آنها آسیب رسانده است، دو برابر بیشتر از میزانی است که معتقدند سیاست‌های او به آنها کمک کرده است. اکثریت رای دهندگان فکر می‌کنند اقتصاد در وضعیت بدی قرار دارد و سهم رای‌دهندگانی که به شدت با عملکرد بایدن در کار خود مخالف هستند به 47 درصد رسیده است که بیشتر از نظرسنجی‌های تایمز/ سینا در هر مقطع دیگری از ریاست جمهوری او است.

این نظرسنجی مجموعه‌ای از علائم هشداردهنده را برای رئیس جمهور در مورد ضعف‌های درون ائتلاف دموکرات، از جمله در میان زنان، رای‌دهندگان سیاه پوست و لاتین تبار ارائه می‌دهد. تاکنون، این ترامپ بوده که حتی در بحبوحه رقابت مقدماتی که در جریان است، حزب خود را بهتر متحد کرده است.

جو بایدن تاکنون در تمام انتخابات مقدماتی حزب پیروز شده است اما این نظرسنجی نشان می‌دهد که دموکرات‌ها در مورد چشم‌انداز موفقیت بایدن 81 ساله، برای رهبری مجدد حزب به شدت اختلاف نظر دارند. تقریباً بسیاری از رای دهندگان دموکرات گفتند که جو بایدن نباید نامزد انتخابات 2024 باشد.

97 درصد از کسانی که می‌گویند چهار سال پیش به ترامپ رای داده‌اند دوباره به او رای خواهند داد و عملاً هیچ یک از حامیان قبلی او نگفته‌اند که به بایدن رای می‌دهند. در حالی که در مقابل، بایدن حمایت تنها 83 درصد از رای دهندگان سال 2020 خود را به دست آورده است و 10 درصد گفته‌اند که اکنون از ترامپ حمایت می‌کنند.

مامتا میسرا، 57 ساله، دموکرات و استاد اقتصاد در لافایت که در سال 2020 به بایدن رای داد، گفت: «تصمیم بسیار سختی خواهد بود. من به طور جدی به رای ندادن فکر می‌کنم.»

برتری پنج امتیازی ترامپ در این نظرسنجی که در اواخر فوریه انجام شد، کمی بیشتر از آخرین نظرسنجی ملی تایمز/سینا در دسامبر است. در میان رای دهندگان احتمالی، ترامپ در حال حاضر با چهار درصد پیشتاز است.

یکی از بدترین یافته‌ها برای بایدن در نظرسنجی جدید این است که امتیاز تاریخی دموکرات‌ها در میان رای دهندگان رنگین پوست طبقه کارگر که به کالج نرفته‌اند، همچنان رو به زوال است.

بایدن رای 72 درصد از این گروه را در سال 2020 به دست آورد و تقریباً 50 امتیاز نسبت به ترامپ برتری داشت. امروز، نظرسنجی تایمز/سینا نشان داد که بایدن در میان رای دهندگان غیرسفیدپوست که از کالج فارغ التحصیل نشده‌اند، تنها با اختلاف 47 به 41 درصد پیش است.

هم ترامپ و هم بایدن نامحبوب هستند. آمار محبوبیت ترامپ 44 درصد و محبوبیت بایدن از او هم ضعیف‌تر و 38 درصد است. در میان 19 درصد رای دهندگانی که گفتند با هر دو نامزد احتمالی مخالف هستند بایدن با 45 درصد از ترامپ با 33 درصد پیش است. با این حال، در حال حاضر نارضایتی از وضعیت کشور آشکارا شانس موفقیت بایدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دو سوم احساس می‌کنند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد و ترامپ 63 درصد از رای این گروه را به دست آورده است.

سهم رای‌دهندگانی که معتقدند کشور در مسیر درستی قرار دارد، اقلیتی ضعیف و ناچیز با 24 درصد است. با این حال، حتی این رقم نیز نسبت به روزهای اوج تورم در تابستان 2022، زمانی که تنها 13 درصد از رأی‌دهندگان احساس می‌کردند کشور در مسیر مناسبی قرار دارد، بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.

اسکار ریورا، یک رای دهنده مستقل 39 ساله که صاحب یک کسب و کار سقف سازی در روچستر نیویورک است، می‌گوید: «اگر ترامپ را برای چهار سال دیگر انتخاب کنیم، در زمینه اقتصاد کمی بهتر می‌شویم.» سیاست‌های ترامپ عموماً در میان رأی‌دهندگان بسیار مطلوب‌تر از بایدن بود. 40 درصد از رای‌دهندگان گفتند که سیاست‌های ترامپ شخصا به آنها کمک کرده است، در حالی که تنها 18 درصد در مورد بایدن همین را می‌گویند. تنها 12 درصد از رای‌دهندگان مستقل مانند ریورا گفتند که سیاست‌های بایدن شخصا به آنها کمک کرده است، در حالی که 43 درصد گفتند سیاست‌های او به آنها آسیب رسانده است.

ریورا که پورتوریکویی است گفت که از نحوه صحبت‌های ترامپ در مورد مهاجرت و مرز جنوبی خوشش نمی‌آید، اما به هر حال قصد دارد به او رای دهد. «بایدن؟ نمی‌دانم. به نظر می‌رسد ما ضعیف هستیم، آمریکا ضعیف است. ما به کسی قوی‌تر نیاز داریم.»

نظرسنجی تایمز/سینا بارها و بارها نشان داد که چگونه ترامپ در حالی که جایگاه خود را در میان گروه‌های جمهوری‌خواه حفظ می‌کند، در حوزه‌های سنتی دموکرات‌ها شکاف ایجاد کرده است. برای مثال، شکاف جنسیتی دیگر به نفع دموکرات‌ها نیست. زنان که چهار سال پیش به شدت از بایدن حمایت می‌کردند، اکنون به دو دسته تقسیم شده‌اند، در حالی که مردان با اختلاف 9 امتیاز به ترامپ رای دادند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ترامپ در میان لاتین تبارها از بایدن پیشی گرفته است و سهم بایدن از آرای سیاه پوستان نیز در حال کاهش است.

البته عوامل غیرقابل پیش‌بینی زیادی در رقابتی وجود دارد که نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه در آن با چهار کیفرخواست، ۹۱ فقره جرم و یک محاکمه کیفری که قرار است در پایان ماه مارس در دادگاه عالی ایالت نیویورک آغاز شود، مواجه است.

این نظرسنجی نشان داد که 53 درصد از رای‌دهندگان در حال حاضر معتقدند که ترامپ مرتکب جرائم جدی فدرال شده است که آمار آن نسبت به 58 درصد در دسامبر کاهش یافته است. اما با نگاهی دیگر می‌توان دریافت که برتری فعلی ترامپ بر بایدن از میان تعداد قابل توجهی از رای‌دهندگانی به دست آمده است که معتقدند او یک مجرم است.

در همین حال، ایالات متحده همچنان بر سر برخی از دشوارترین مسائل داخلی و بین‌المللی دچار اختلاف شده است.