به گزارش اکوایران، فرماندهی مرکزی سنتکام روز یکشنبه، چند روز پس از آن که جو بایدن قول داد یک اسکله موقت برای تامین غزه محاصره شده بسازد، گفت که ارتش ایالات متحده یک کشتی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه اعزام کرده است.

سنتکام در بیانیه‌ای گفت: «کمتر از 36 ساعت پس از اینکه رئیس جمهور بایدن اعلام کرد که ایالات متحده از طریق دریا کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال خواهد کرد، کشتی ژنرال فرانک اس بسون، پایگاه مشترک لانگلی-یوستیس در ویرجینیا را ترک کرد.»

در این بیانیه آمده است: «کشتی پشتیبانی لجستیک اولین تجهیزات را برای ایجاد یک اسکله موقت برای تحویل تجهیزات حیاتی بشردوستانه حمل می‌کند.»

به گزارش رویترز، سخنان بایدن در سخنرانی خود در روز پنجشنبه به دنبال هشدار سازمان ملل در مورد قحطی گسترده در میان 2.3 میلیون فلسطینی غزه ایراد شد.

غزه زیرساخت بندری ندارد. ایالات متحده قصد دارد از قبرس استفاده کند، که فرآیندی را برای بررسی محموله‌ها ارائه کرده است. این فرایند شامل مقامات اسرائیلی نیز می‌شود و نیاز به بررسی‌های امنیتی در غزه را از بین می‌برد.

اکثر مردم غزه اکنون آواره شده‌اند و با سختی شدید در ارسال کمک در ایست‌های بازرسی مرزی زمینی مواجه هستند.

غزه از سال 2007، زمانی که حماس کنترل این منطقه را به دست گرفت، تحت محاصره نیروی دریایی اسرائیل قرار دارد. از آن زمان تاکنون تعداد کمی ورود مستقیم محموله از طریق دریا به این منطقه وجود داشته است.