به گزارش اکوایران، ژنرال راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو طی بازدید روز پنجشنبه خود از کیف با تأکید بر ضرورت ارسال سریع کمک‌های مهم، گفت که متحدان اوکراین نباید نسبت به توانایی این کشور برای عقب‌راندن نیروهای روسیه بیش از حد بدبین باشند.

به نوشته رویترز، بازدید بائر اولین دیدار رسمی یک هیئت نظامی ناتو از کیف از زمان حمله گسترده روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

نیروهای اوکراین با کمبود مهمات و نیروی انسانی مواجه بوده و در شرق کشور که نیروهای روس به تدریج در حال پیشروی هستند، در موقعیت دشواری قرار دارند.

بائر در سخنرانی خود در مجمع امنیت کیف گفت: «اوکراین به حمایت بیشتری نیاز دارد. شما به آن اکنون نیاز دارید. زمان در اوکراین نه با روز، هفته یا ماه، بلکه با جان انسان‌ها سنجیده می‌شود. در کشورهای متحد، یک هفته یک هفته است؛ اما در اوکراین، یک هفته به معنای از دست دادن مادر، پدر، فرزند، دوست، همسر است».

او با تمجید از انعطاف‌پذیری و توانایی اوکراین برای سازگاری سریع و در عین حال، تغییر بسیاری از جنبه‌های جنگ مدرن، سخنرانی خود را به پایان رساند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در وب‌سایت خود نوشت که او مهم‌ترین نیازهای اوکراین را در زمینه سلاح، مهمات و پهپادها به بائر اعلام کرده است. زلنسکی افزود که آن‌ها درباره نقش ناتو در هماهنگ‌کردن حمایت از اوکراین و توسعه پتانسیل دفاعی این کشور بحث و گفتگو کرده‌اند.

به گفته او، اوکراین امیدوار است طی نشست آتی ناتو در واشنگتن، ارزیابی از دستاوردهای خود دریافت کند که «اوکراین را به عضویت در این اتحاد نزدیک‌تر خواهد کرد».

بائر در سخنرانی خود در مجمع امنیت خاطرنشان کرد که بحث‌های پرشور پیرامون لایحه بسیج نظامی که اکنون در پارلمان اوکراین مطرح است، بخشی عادی از یک جامعه دموکراتیک است.

او گفت: «این در یک دموکراسی و اقتصاد آزاد، فرآیندی کند و دست‌وپاگیر است. من بی‌صبری شما را درک می‌کنم؛ اما متأسفانه شرایط اینگونه است».

بائر همچنین با ژنرال اولکساندر سیرسکی، رئیس ستاد ارتش اوکراین برای گفتگو در مورد وضعیت فعلی نبرد دیدار کرد. سیرسکی در فیسبوک نوشت که طی این دیدار، در مورد تأمین مهمات و پدافند هوایی گفتگوهایی انجام شد.

وزارت خارجه اوکراین نیز اعلام کرد بائر با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه این کشور در مورد چشم‌انداز آموزش رزمی برای سربازان اوکراینی و همکاری صنایع دفاعی گفتگو داشت.

بائر در این مجمع با ابراز اطمینان نسبت به توانایی اوکراین برای موفقیت در میدان نبرد گفت: «در حالی که جهان در سال ۲۰۲۳ بیش از حد خوش‌بین بود، نباید همان اشتباه را در سال ۲۰۲۴ با بدبینی بیش از حد تکرار کنیم».