به گزارش اکوایران، تلویزیون اسرائیل روز پنجشنبه گزارش داد که اسرائیل به طور فزاینده‌ای از چشم‌انداز دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و دیگر رهبران سیاسی و نظامیش به دلیل اتهام نقض قوانین بین‌المللی در غزه نگران است.

به گزارش شبکه 12، سه وزیر و چند کارشناس حقوقی دولت روز سه‌شنبه در دفتر نخست وزیری «بحثی اضطراری» درباره نحوه دفع احکام احتمالی برگزار کردند.

در این گزارش بدون ذکر منبعی آمده است که این نشست پس از دریافت پیام‌هایی توسط اسرائیل مبنی بر صدور چنین حکم‌هایی در آینده نزدیک برگزار شد.

دفتر اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، به تایمز اسرائیل تایید کرد که این دیدار برگزار شده است و گفت که در مورد احتمال صدور حکم علیه افسران ارتش اسرائیل نیز بحث‌هایی وجود دارد.

در گزارش تلویزیونی آمده است که نتانیاهو این موضوع را در دیدارهای هفته جاری خود با دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا و آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان مطرح کرد و از آنها کمک خواسته است.

در گزارش تلویزیونی آمده است که در جریان گفتگوی روز سه‌شنبه که با حضور کاتز، یاریو لوین، وزیر دادگستری و ران درمر، وزیر امور استراتژیک برگزار شد، تصمیم گرفته شد که اسرائیل به منظور جلوگیری از صدور حکم دادگاه به «شخصیت‌های دیپلماتیک با نفوذ» مراجعه کند.

بنا بر گزارش‌ها، اسرائیل بیم آن را داشت که به دلیل بحران انسانی در بحبوحه درگیری‌ها در نوار غزه، حکم بازداشت صادر شود و کشورهایی که اسرائیل را به نقض قوانین بین‌المللی و کنوانسیون چهارم ژنو متهم می‌کنند، رهبری این تلاش‌ها را بر عهده دارند.