به گزارش اکوایران، در بسته خبری امروز -‌5 مردادماه 1403- نگاهی انداختیم به مهم‌ترین رویدادهایی که در فضای سیاسی کشور رخ داده است.

صدیقی: وزرا و اعضای کابینه باید از بُن دندان به نظام اعتقاد داشته باشد

در نماز جمعه این هفته، کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، درباره توصیه‌های رهبر انقلاب در خصوص تعامل سازنده مجلس با رئیس جمهور منتخب سخن گفت.

او بیان کرد که رهبر انقلاب توصیه‌های خاصی برای تشکیل کابینه و تعیین وزرا دارند و تأکید کرد که رئیس جمهوری که خود را ذوب در ولایت می‌داند و این موضوع را ابراز می‌کند، باید با مجلس انقلابی هماهنگ باشد و این توصیه‌ها را عملی کند.

صدیقی پیشنهاد داد که رئیس جمهور قبل از معرفی اعضای کابینه به مجلس، شایستگی‌های آنان را ارزیابی کند تا از بروز شکاف‌ها جلوگیری شود. او یادآور شد که ایران خانه همه است و اداره کشور به مسئولان سپرده شده است. او افزود: «اگر با دیگران تضاد داشته باشید، به این خانه لطمه وارد می‌شود. بنابراین، رئیس جمهور باید افرادی را به عنوان وزیر معرفی کند که امین و مورد اعتماد باشند.»

صدیقی تاکید کرد که « وزرا و اعضای کابینه باید از بُن دندان به نظام اعتقاد داشته باشد، نه اینکه نفاق داشته باشد و بگوید قبول دارم اما موضع‌گیری‌هایش مخالف اصول انقلاب و نظام باشد.»

او در ادامه به اهمیت ولایت فقیه پرداخت و گفت که ولایت فقیه راهبر مجموعه سیاست کلی است و به عنوان حاکم اسلامی به جای امام زمان است. او افزود:«شرعاً اطاعت از ولی فقیه واجب است و مخالفت با ولی فقیه برابر با مخالفت با ائمه اطهار است».

حضور هیات چینی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، حامل پیام مهمی است

سفیر چین در تهران با بیان اینکه هیاتی عالی رتبه از چین در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور شرکت خواهد کرد، گفت که این هیات حامل پیامی مهم از جانب دولت چین برای ایشان خواهد بود.

آنطور که مهر گزارش داده، این دیپلمات چینی تاکید کرد« هم دولت چین و هم سران کشور چین اراده‌ای محکم و قوی در توسعه روابط دو جانبه با ایران دارند و در پیام تبریک آقای شیء جین پینگ رئیس جمهوری چین به دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب ایران نیز به صراحت اشاره و تاکید شده است که چین تمایل دارد که با کمک ایران، مشارکت و همکاری راهبردی دو کشور را عمق بیشتری ببخشد و این پیام، فراتر از یک پیام صرفاً تشریفاتی است».

مقایسه قیمت‌ها در ابتدا و انتهای قبل دولت سیزدهم

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) به مقایسه قیمت‌ها در ابتدا و انتهای قبل دولت سیزدهم پرداخت:

«‌آقایان ⁧دولت سیزدهم⁩

‌ وقتی آمدید

دلار۲۴۰۰۰، گوشت۱۰۰ هزار، مرغ ۲۰ هزار، پراید ۴۰ میلیون، مسکن متری۳۰ میلیون و سکه ۱۱ میلیون‌تومان بود.

‌حالا که می‌روید

‌دلار۵۷ هزار، گوشت ۷۰۰ هزار، مرغ ۸۵ هزار، پراید ۴۰۰ میلیون،

‌مسکن متری ۸۰ میلیون و سکه ۴۰ میلیون‌ است.

‌خجالت نمی‌کشید این ⁧اسب زین شده⁩ را تحویل می‌دهید؟»

6069035

توییت عباس عبدی درباره افزایش ۶ برابری قیمت کود اوره

عباس عبدی از افزایش عجیب قیمت کود اوره از ۴۰ به ۲۴۰ هزار تومان در آخرین جلسه هیات دولت خبر داد و نوشت: چنین مصوبه‌ای در ابتدای کار دولت و یک ماه پیش از آغاز کشت پاییزه حتما موجب اعتراض و مشکلات زیادی می‌شود.

وی نوشت: «در اتفاقی عجیب دیروز ۳ مرداد با تصویب هیات دولت کود اوره را از کیسهای ۴۰ هزارتومان به ۲۴۰ هزار تومان تحویلی درب پتروشیمی‌ها افزایش یافت و بلافاصله نیز ابلاغ شد چنین مصوبه ای در ابتدای کار دولت و یک ماه پیش از آغاز کشت پاییزه حتما موجب اعتراض و مشکلات زیادی می‌شود.»

1853017_836

پزشکیان: صحبت‌هایی که کرده بودیم امروز باید خود را نشان دهد

مسعود پزشکیان در جدیدترین اظهاراتش اعلام کرد مشکلات تحریم، مشکلات اقتصادی، مشکلات قومیتی، مشکلات جنسیتی و ... که هست اول باید حل شود؛ به باور او برای اجرای عدالت باید دست به اصلاحات زد.

 رئیس جمهور منتخب ایران در مراسم تجلیل از اعضای ستاد مرکزی خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد؛ سخنرانی کرد.

به نقل از خبرگزاری‌های رسمی او اعلام کرد: الان وارد گودی شده‌ایم که اگر مردم ایران نباشند و همه دست به دست هم ندهیم و برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و این را نپذیریم که باید از کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم و اینکه نپذیریم باید بر اساس عدالت و انصاف عمل کنیم، شعارهایی که داده‌ایم همه‌اش باد هوا خواهد شد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه الان زمان آن نیست که شعار بدهم بلکه زمان آن است که عمل کنیم، افزود: مردم الان باید پشت سر ما حرفی را بزنند که با گفته‌های‌مان همخوانی داشته باشند و صحبت‌هایی که کرده بودیم امروز باید خود را نشان دهد. اگر الان برخلاف حرف‌هایی که زده‌ایم عمل کنیم، امیدی که در مردم ایجاد کردیم به ناامیدی و بی‌اعتمادی تبدیل خواهد شد.

خبر مرتبط
پزشکیان: باید چالش‌های قومیتی و جنسیتی را حل کنیم

اکوایران: مسعود پزشکیان در جدیدترین اظهاراتش اعلام کرد مشکلات تحریم، مشکلات اقتصادی، مشکلات قومیتی، مشکلات جنسیتی و ... که هست اول باید حل شود. به باور او برای اجرای عدالت باید دست به اصلاحات زد.