به گزارش اکوایران، روز یکشنبه حدود ۱۲ میلیون نفر از واجدان شرایط در ونزوئلا، پای صندوق‌های رای رفتند تا تکلیف ریاست‌جمهوری را برای شش سال دیگر در این کشور روشن کنند.

ساعاتی پس از پایان انتخابات، نیکولاس مادورو که تا کنون دو دوره ۶ ساله، ریاست‌جمهوری ونزوئلا را بر عهده داشته، پشت تریبون قرار گرفت و اعلام کرد پس از شمارش ۸۰ درصد از آرا، بیش از ۵۰ درصد از آرا را به دست آورده و به این ترتیب رئیس‌جمهوری ونزوئلا محسوب می‌شود.

حزب مخالف به رهبری ماریا کورینا ماچادو اعلام کرد که طبق آمار و شواهد خودشان، ادموندو گونزالس، ۷۰ درصد از آرا را به دست آورده و او از این به بعد، رئیس‌جمهوری جدید ونزوئلاست.

بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، اعلام کردند که نسبت به این نتیجه تردید دارند و از شورای ملی انتخابات در ونزوئلا درخواست کردند نتیجه‌ها را به صورت شفاف در اختیار ناظران بی‌طرف بین‌المللی قرار دهند تا صحت آن‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در این بین، تصویری از تلویزیون ونزوئلا منتشر شده که ۸۰ درصد از آرای شمارش‌شده و نتایج آن‌ها را نشان می‌دهد. در این تصویر، طبق برخی از محاسبات، مجموع آرا به بیش از ۱۰۹ درصد و طبق برخی دیگر از محاسبات به بیش از ۱۳۲ درصد می‌رسد.

همین تصویر به یکی از اسناد برای اثبات تقلب در انتخابات ونزوئلا تبدیل شده است. بسیاری از افراد در توئیتر و فیسبوک، این تصاویر را منتشر کرده‌اند و گفته‌اند که انتخابات آزادانه نبوده و در نتیجه‌اش هم تقلب صورت گرفته است.

بسیاری از معترضان ونزوئلایی به خیابان‌ها آمده‌اند و نسبت به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ونوزئلا، ابراز اعتراض کرده‌اند.

در ویدیوی بالا به ماجرای تصویری پرداخته شده که از تلویزیون ونزوئلا منتشر شده و به سندی برای اثبات تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تبدیل شده است. قصه این تصویر چیست؟ در ویدیوی بالا ببینید.