به گزارش اکوایران، محمدجعفر قائم‌پناه، معاون رییس جمهور، امروز پنجشنبه ۲۵ مرداد، طی یک پیام ویدیویی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: به همه اعضای کابینه رای اعتماد بدهید.

او تاکید کرد: به وزیر زن پیشنهادی که مطالبه زنان ایران است رای مثبت دهید. معرفی یک گزینه خانم برای یک وزارتخانه زیربنایی از سوی پزشکیان حاوی پیام مهم و حمایتی برای زنان کشور است.

خبر مرتبط
فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه شد

اکوایران: دولت طبق اصل ۱۳۰ قانون اساسی لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس ارسال کرد.

در روزها اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلساتی فشرده ضمن گفت‌و‌گو با وزرای پیشنهادی به بررسی صلاحیت‌ و برنامه‌های ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت پرداختند و نظرات خود را درباره وزرای پیشنهادی اعلام کردند.

نظر مثبت کمیسیون اجتماعی به ۱۶ وزیر پیشنهادی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره جمع‌بندی جلسات ارزیابی وزرای پیشنهادی گفت: طی سه روز گذشته و در جریان تشکیل جلسات ارزیابی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس، کمیسیون اجتماعی نیز در خدمت ۱۹ وزیر پیشنهادی بود و تقریباً همه وزرا جز وزرای پیشنهادی نفت «محسن پاک‌نژاد»، امور اقتصادی و دارایی «عبدالناصر همتی» و بهداشت و درمان «محمدرضا ظفرقندی» از نظر اکثریت اعضای کمیسیون اجتماعی مورد قبول واقع شدند.

در حالی کمیسیون اجتماعی از نظر مثبت خود به میدری گفته که پیش از این سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جلسه با گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز گذشته -‌23 مرداد- از پرچالش بودن جلسه این کمیسیون با احمد میدری خبر داده بود.

یکی از اصلی‌ترین اعتراض‌ها به میدری در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حضور او در لیست 127 نفری امضا کنندگان نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبری بود. نامه‌ای که در سال 1382 به «جام زهر» معروف شد.

رای مثبت کمیسیون آموزش به ۴ وزیر پیشنهادی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد که برابر آیین نامه داخلی مجلس، بررسی برنامه‌های ۴ وزیر پیشنهادی آموزش و پروش «علیرضا کاظمی»، علوم «حسین سیمایی»، بهداشت و درمان «محمدرضا ظفرقندی» و تعاون، کار و رفاه اجتماعی «احمد میدری» به کمیسیون آموزش سپرده شد که اعضای کمیسیون پس از بحث و بررسی دقیق در این باره، نهایتا ضمن بیان دغدغه‌ها و لحاظ شروطی به برنامه‌های وزرای یاد شده رأی مثبت دادند.

نگاه مثبت کمیسیون آموزش با وزیران پیشنهادی علوم و آموزش‌وپروش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه وزرای پیشنهادی علوم «حسین سیمایی» و آموزش و پرورش «علیرضا کاظمی» خبر داد.

نظر کمیسیون قضایی نسبت به وزرای دفاع و اطلاعات

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی دفاع «عزیز نصیرزاده» و اطلاعات «سید اسماعیل خطیب» در نشست کمیسیون گفت که وزرای پیشنهادی برنامه‌های خود را در حوزه دفاعی و امنیتی از جمله سیستم نوین و توسعه فناوری‌های نو و ساماندهی اتباع بیگانه ارائه و برنامه‌های قابل قبولی را ارائه کردند که مورد اقبال و تایید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

تایید برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت در کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی نیز از تایید برنامه‌های وزرای پیشنهادی اقتصاد «عبدالناصر همتی» و صمت «محمد اتابک» در کمیسیون متبوعش خبر داد.

تایید برنامه وزرای پیشنهادی کشور، اطلاعات، امور خارجه و دفاع در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی امور خارجه «عباس عراقچی»، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «عزیز نصیرزاده»، کشور «اسکندر مومنی» و اطلاعات «اسماعیل خطیب» کمیسیون امنیت ملی برنامه‌های این وزرا را تایید و گزارش آن را به هیات رییسه مجلس ارسال کرد.

نظر کمیسیون صنایع درباره وزرای پیشنهادی صمت و ارتباطات

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم از نظر مثبت کمیسیون صنایع با وزرای پیشنهادی صمت «محمد اتابک» و ارتباطات «ستار هاشمی» خبر داد.

وزیر پیشنهادی گردشگری نتوانست نظر کمیسیون تخصصی خود را جلب کند

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، پس از برگزاری دو نشست برای ارزیابی وزاری پیشنهادی مربوط به این کمیسیون، وزاری پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی «عباس صالحی» و ورزش و جوانان «احمد دنیامالی»، توانستند با اکثریت آرا تایید کمیسیون را برای برنامه‌های خود برای تصدی وزارتخانه‌های مربوطه بگیرند اما «سید رضا صالحی امیری»، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نتوانست نظر کمیسیون فرهنگی را جلب کند.

نظر اعضای کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس به وزرای پیشنهادی اطلاعات و کشور

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس از اعلام نظر مثبت اعضای این کمیسیون نسبت به وزرای پیشنهادی اطلاعات «سید اسماعیل خطیب» و کشور «اسکندر مومنی» در جریان رأی‌گیری جداگانه خبر داد.

رای موافق کمیسیون اجتماعی مجلس به وزیر پیشنهادی کار

طبق اعلام دبیر کمیسیون اجتماعی، پس از برگزاری دو نشست برای ارزیابی وزیر پیشنهادی کار «احمد میدری»، اکثریت اعضای کمیسیون اجتماعی، او را حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشخیص دادند.

نظر کمیسیون بهداشت مجلس درباره برنامه‌های وزرای پیشنهادی بهداشت و کار

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، کارنامه و برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «محمدرضا ظفرقندی» را مورد تایید دانست.

این درحالی است که روز گذشته سلمان اسحاقی اعلام کرده بود که نظر نهایی این کمیسیون درباره ظفرقندی اعلام نشده است و اظهار کرد: اظهاراتی به نقل از اینجانب در مورد مطلوب بودن برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت در برخی رسانه‌ها منتشر شده را تکذیب می‌کنم.

اسحاقی همچنین از حمایت علیرضا مرندی (ریاست فرهنگستان علوم پزشکی ایران) از وزیر پیشنهادی بهداشت نیز خبر داد.

حمایت کمیسیون کشاورزی از وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی، نیرو و راه

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: نشست اول کمیسیون کشاورزی در زمینه جمع‌بندی و ارزیابی مربوط به سوابق و برنامه‌های سه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی «غلامرضا نوری»، نیرو «عباس» و راه بود.

وی تصریح کرد: نتیجه جمع‌بندی نهایی کمیسیون در خصوص برنامه‌های سه وزیر پیشنهادی جهاد، نیرو و راه مثبت بود و از آنها اعلام حمایت کرد.

مخالفت کمیسیون انرژی با وزیر پیشنهادی نفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس درخصوص احراز صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت «محسن پاک‌نژاد» اظهار کرد: پاک‌نژاد شرایط عمومی را داشت اما در دفاع از برنامه‌های خود نتوانست برنامه مورد نظر کمیسیون را ارائه دهند و در پایان بعد از رای‌گیری نیز نتوانست نظر کمیسیون را جلب کند و از ۲۳ نفر تنها ۷ نفر رای مثبت کسب کرد.