به گزارش اکوایران، موقعیت بازار ارز طی امروز (شنبه 8 بهمن)، از کاهش شکاف دلار در بازارهای آزاد و رسمی حکایت دارد. گفته شده که امروز قیمت دلار در صرافی ملی در محدوده 43 هزار و 910 تومان فروش رفته است.

نرخ دلار در بازار متشکل ارزی نیز امروز حدود دو هزار تومان گران شد و روی 43 هزار و 475 تومان قرار گرفت. روز گذشته نرخ دلار در این سایت در محدوده 41 هزار و 616 تومان فروش رفته بود.

حرکت سپر به سپر دلار آزاد و رسمی

برخی معامله‌گران معتقدند فرزین همان راه عبدالناصر همتی را می‌رود؛ راهی که آن‌ها اسمش را گذاشته بودند مهار اسب سرکش. یعنی با سرعت به اسبی که افسارش در رفته است نزدیک شو، بعد به آن افسار بزن، در وقت مناسب مهارش کن و برگردد. آن‌ها معتقد بودند این سیاستی است که دوباره اجرا شده و تا حدودی موفق بوده است، اما باید دید تکرار آن در یک وضعیت کاملا متفاوت با زمان اول، می‌تواند نتیجه‌بخش باشد یا خیر؟

از نگاه فعالان بازار حرکت سپر به سپر در واقع رانت را از بین می‌برد و در نتیجه تقاضای آربیتراژی هم حذف خواهد شد. 

آغاز فروش ارز سهمیه‌ای

ارز سهمیه‌ای که قرار بود از روز سه‌شنبه هفته قبل توزیع شود، در مسیر با مشکلاتی روبرو شد، اما طبق خبر جدید بانک مرکزی برای متقاضیان ارز سهمیه‌ای، از امروز (شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸) علاوه بر صرافی‌های مجاز، شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل تأمین نیازهای ضروری در سقف معادل ۵۰۰۰ یورو اقدام خواهند کرد.

عده‌ای از معامله‌گران باور دارند در ابتدای هفته بخشی از نقدینگی به سوی بازار صرافی های مجاز خواهد رفت. در انتهای هفته بخشی از معامله‌گران در صف‌های خرید ارز سهمیه‌ای جمع شدند تا از امکان خرید 5 هزار یورو با نرخ پایین‌تر برخوردار شوند. این موضوع می‌تواند سمت تقاضا در بازار آزاد را تضعیف کند. 

دلار هرات، شروع پرحرارت و ادامه رنج

در هرات هم امروز قیمت دلار پر حرارت شروع شد؛ حتی عده‌ای از معامله‌گران مدعی بودند دلار بر روی پله اول کانال جدید قرار گرفته بود اما در ادامه معاملات نقدی نسبت به عصر پنجشنبه گذشته رنج بود. 

استراحت در سلیمانیه

بازیگران ارزی سلیمانیه هم امروز شاهد استراحت کردن قیمت دلار بودند. نرخ دلار در بازار مذکور نسبت به دو روز گذشته تقریبا ثابت مانده بود. 

ثبات نرخ درهم در بازار 

نرخ درهم نیز در شروع معاملات امروز اندکی رشد کرد اما در نیمه روز نسبت به عصر پنجشنبه ثبات پیدا کرد. 

رشد محدود قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت اونس طلا  که در روز هالی گذشته به مرز 1950 دلار نزدیک شده بود در بازار امروز در محدوده 1927 دلار  به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دیروز 2 دلار بالاتر بود. 

کاهش قیمت طلای 18 عیار

در بازار داخلی ایران قیمت طلای 18 عیار نزولی شد. آنطور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده، قیمت طلا 18 عیار امروز تا 2 میلیون و 136 هزار و 900 تومان بالا رفته است. 

قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز یعنی در زمان نگارش این گزارش 2 میلیون و 95 هزار و 100 تومان بود که در مقایسه با عصر دیروز نزدیک به 22 هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

ریزش قیمت سکه امامی 

قیمت سکه امامی هم امروز از مرز 25 میلیون تومان فاصله گرفت. روز پنجشنبه گذشته قیمت هر قطعه سکه امامی در محدوده 24 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسیده بود اما در بازار امروز از این محدوده دور شد و تا 24 میلیون و 301 هزار تومان هزار پایین آمد.

امروز همچنین نرخ ربع سکه 100 هزار تومان ارزان شد.