به گزارش اکوایران، با اینکه طلا در هفته گذشته نزدیک به 0.2 درصد کاهش قیمت داشت اما باز هم توانست مرز 2 هزار دلاری را حفظ کند. در حالی که سیل فروش طلا در روز جمعه برخی را ناامید کرده بود اما تحلیل گران بر این باورند که این تصحیح قیمتی نشان دهنده روند سال بازار فلز زرد است.

این موضوع از نگاه این تحلیل گران می تواند نشان دهنده روندی پایدار باشد که به احتمال زیاد در نهایت منجر به فتح قله تاریخی قیمت طلا خواهد شد. برخی از تحلیل گران پیش بینی می کنند حتی در ادامه این روند اصلاح قیمتی طلا می تواند تا سطح 1960 دلار نیز کاهش پیدا کند اما همچنان آسیبی به چشم انداز صعودی آن وارد نشود.

کاهش ترس از فروپاشی سیستم بانکی در ایالات متحده و همچنین احتمال بالای افزایش نرخ بهره در نشست ماه می بانک مرکزی عواملی بودند که اکنون در حال کم رنگ تر شدن هستند.

کیتکو الان

البته نظرسنجی کیتکوی این هفته نشان می دهد در میان تحلیل گران اتفاق نظر وجود ندارد. از میان 23 تحلیل گر شرکت کننده 39 درصد بر این باورند که در هفته آینده طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد در حالی که 26 درصد بر این باورند که روند نزولی روز جمعه در آینده کوتاه مدت ادامه دار خواهد بود. این در حالی است که 35 درصد از آنان بر این باورند که طلا در محدوده سطح کنونی 2 هزار دلار نوسان خواهد داشت.

اما نتایج نظرسنجی حکایت از امید بیشتر معامله گران دارد. از میان 1350 معامله گر شرکت کننده 68 درصد بر این باورند که طلا مجددا صعود قیمتی را تجربه خواهد کرد در حالی که فقط 20 درصد بر این باورند که طلا به زیر مرز 2 هزار دلاری سقوط خواهد کرد.