به گزارش اکوایران، سلطان عمان به تهران می‌آید و احتمال دیدار رئیسی و السیسی یعنی رؤسای جمهور ایران و مصر وجود دارد. این‌ها عناوین خبرهایی بود که عصر دیروز بازار ارز و بازار سکه در تهران را وارد فاز نزولی کرد.

و قیمت سکه امامی دیروز در حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد و در محدوده ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

این سفر در شرایطی خواهد بود که شاهد شکل‌گیری نظم جدیدی در منطقه هستیم. از یک طرف تهران و ریاض بعد از یک دوره کاملا پرتنش، در مسیر تنش‌زدایی قرار گرفته‌اند و از سوی دیگر شاهد پذیرش و دعوت از سوریه در جمع عربی منطقه هستیم.

سفر هیثم بن طارق آل‌سعید قبل از آنکه فصل جدیدی از توسعه روابط و مناسبات تجاری میان تهران - مسقط باشد، بیشتر در راستای مناسبات مربوط به برجام و فرابرجام تدارک و تمهید یافته است. این ادعا بدان جهت قوت می‌گیرد که نقش میانجیگری عمان در توافق هسته‌ای مسبوق به سابقه بوده و توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ بیش از همه در نقش‌آفرینی مقامات عمان بوده است.

صرف‌نظر از نقش‌آفرینی عمان در توافق هسته‌ای، این کشور با واسطه‌گری در آزادی زندانی‌های دوتابعیتی منحصرا در آزادی نازنین زاغری رادکلیف و انوشه آشوری نقش داشته است. تحت این شرایط به نظر می‌رسد که سلطان عمان حامل پیام‌هایی از سوی مقامات واشنگتن حول محور مذاکرات درباره زندانی‌های دوتابعیتی دیگر در تهران خواهد بود. 

در حوزه مذاکرات، پیام سفر پادشاه عمان این است که اگر مقامات تهران اراده کنند، برجام شانسی برای زنده ماندن دارد. 

با این اوصاف، فعالان اقتصادی باور دارند در صورتی که قیمت طلای جهانی و قیمت دلار در روز جاری افت کند، احتمال عقبگرد نرخ سکه امامی هم وجود دارد.