به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی دیشب نسبت به عصر روز یکشنبه رنج بود. قیمت هر قطعه سکه امامی شب گذشته در حدود ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

فعالان بازار می‌گویند که از دست رفتن مرز روانی ۵۰ هزار تومان در بازار ارز تهران باعث دلسردی خریداران سکه شده و سکه‌بازان سعی می‌کنند به دور از هیجان در بازار سکه قدم بردارند. به عقیده معامله‌گران یکی از نشانه‌های افت هیجان را می توان در کاهش نسبی حباب سکه نسبت به روزهای گذشته دید.

ارزش ذاتی سکه امامی در حال حاضر ۲۲ میلیون و ۷۳۹ هزار تومان است و حباب آن در حدود ۲۶ درصد بدست آمد.

در شرایط فعلی سکه بازان مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود  دارند که تثبیت بالای این مرز مهم است.در صورتی که فلز گران بهای داخلی بالای این محدوده ماندگار شود ممکن است به تدریج به سمت کانال ۲۹ میلیون تومان حرکت کند.

در حال حاضر لیدر بازار سکه، قیمت دلار است، اسکناس آمریکایی به قطب نمای سکه بازان تبدیل شده و آنها سعی می‌کنند با توجه به نرخ دلار در موقعیت معاملاتی قرار بگیرند.

قیمت تتر در روز یکشنبه در کف 49 هزار و 600 تومان بود و در معاملات عصر با افزایش تا 50 هزار و 200 تومان بالا رفت.تحلیلگران اقتصادی دیشب می گفتند این امر ممکن است بر روی معاملات ارز و سکه در روز جاری اثر بگذارد.