به گزارش اکو ایران، در نیم ماه اخیر نه جناح کاهشی و نه جناح افزایشی بازار نتوانستند دلار را در منطقه مورد نظر خود تثبیت کند. البته، قیمت دلار در بیشتر روزها بالای مرز ۴۹ هزار تومان معامله شده، با این حال محدوده ۴۹ هزار و 200 تومان به مرز جان سخت بازار دلار در چند وقت گذشته تبدیل شده است. هرگاه بازیگران ارزی به سمت این مرز حرکت کردند، در نهایت مجبور به عقب‌نشینی شدند.

به‌نظر می‌رسد، به‌دنبال کاهش ریسک‌های سیاسی که در راستای بهبود شرایط دیپلماتیک کشور رخ داده است، سطح تقاضا برای خرید دلار در معاملات خرد به شکل چشمگیری کاهش یافته است. 

از سوی دیگر، به‌عقیده جمعی از معامله‌گران دست بازارساز در ماه‌های اخیر پر‌تر از سال قبل شده است. این افراد با اشاره به آزاد‌سازی دارایی‌های بلوکه شده ارزی معتقدند که اوضاع ذخایر ارزی بانک مرکزی مطلوب است و در نتیجه این نهاد بازارساز در مواقع لزوم می‌تواند جلوی شکل‌گیری نوسان در بازار را بگیرد. 

در نهایت به‌‌عقیده عده‌ای از این افراد سفر بخشی از هموطنان به کشور عراق به مناسبت مراسم اربعین حسینی عاملی در جهت کاهش حجم معاملات ارزی است.

برخی از معامله‌گران باور دارند بازار ارز تهران در حال حاضر در انتظار سفر معاون گروسی به تهران است.

طبق خبرهای منتشر شده، پایان شهریور نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود. قرار است تا آن زمان موضوع دو مکان اختلافی دیگر میان ایران و آژانس تعیین تکلیف شود. بنابراین برخی از معامله‌گران به این سفر و نتایج آن چشم دوخته‌اند.

در شرایط فعلی، حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان و مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای قیمت دلار در تهران حائز اهمیت است. تحلیلگران اقتصادی معتقدند قیمت از هر طرف که خارج شود روند جدید شکل خواهد گرفت.