به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند محدوده دلار همچنان قبلی است اما با این تفاوت که بیشتر نوسان برخلاف روزهای قبل در کانال 49 بود. قیمت دلار هرات در پشت خط روز‌ سه‌شنبه در سطح 49 هزار و 850 تومان بسته شده شده بود همین اتفاق موجب شد که قیمت دلار روز چهارشنبه در 49 هزار و 900 تومان باز شود، دلار در ادامه بین 49 هزار و 850 تومان تا 50 هزار تومان نوسان داد و در 49 هزار و 950 تومان بسته شد.

اما این پایان کار نبود و در پشت خط با یک افزایش، سر از کانال 50 هزار تومان درآورد و تا 50 هزار و 100 تومان بالا رفت. با این نوسان قیمت دلار معامله‌گران می‌گفتند حمایت 49 هزار و 800 تومان باز هم کار خودش را کرد. با این حال که قیمت دلار بین کانال 49 هزار و 50 در نوسان بود اما قیمت درهم در همان عددی که باز شده بود بسته شد و نسبت به روز سه‌شنبه بدون تغییر در 13 هزار و 800 تومان باقی ماند.

قیمت سکه با گپ مثبت 300 هزار تومان در کانال 29 میلیون و در 29 میلیون و 200 هزار تومان بازگشایی شد و با افزایش تا 29 میلیون و 300 هزار تومان هم بالا رفت اما در نهایت در 29 میلیون و 200 هزار تومان به کار خودش پایان داد. قیمت طلای آبشده هم با یک رشد شتابان تا 10 میلیون و 700 هزار تومان بالا رفت و در همین مرز در معامله‌ است. 

راه سکه و دلار جدا شد

در مجموع در بازار روز چهارشنبه راه سکه و طلا از دلار جدا شد و دلیل چنین اتفاقی هم رشد انس تا 2040 دلار بود. به عقیده معامله‌گران رشد انس موجب شد تا معامله‌گران در معاملات سه‌شنبه در بازار هرات فروشنده شوند تا در انس خرید بزنند. در واقع این معامله‌گران بر این باورند در زمان‌هایی که بازار نوسانی می‌شود نوسان‌گیران بین اونس و دلار هرات الاکنگ بازی می‌کنند. 

مدیر اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی در نشست با مدیران گفته پیش‌بینی می‌شود، در سه ماهه پایانی سال عرضه ارز در سامانه نیما افزایش پیدا می‌کند. بهزاد لامعی از راه‌اندازی سامانه ارز خدماتی تا پایان سال خبر داده و گفته که نقش صرافی‌ها در بازار پررنگ‌تر می‌شود.

در بازار روز چهارشنبه دو خبر بین‌المللی هم توجه معامله‌گران را جلب کرد. آنتونی‌بلینکن مدعی شده اغلب پهپادهایی که در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساخت ایران است. و خبر دوم درمورد یک گزارش بلومبرگ است که گفته برای محدود کردن اثرات جنگ اسرائیل و حماس، عربستان سعودی پیشنهاد سرمایه‌گذاری در ایران را می‌دهد. 

به عقیده تحلیل‌گران فنی اگر قیمت انس به سمت سقف تاریخی برود دوباره دلار هرات کاهشی می‌شود، در غیر این صورت با کاهش انس می‌توانیم شاهد افزایش قیمت دلار هرات باشیم. قیمت انس طلا سه بار در سالهای 2020 و 2022 و 2023 به این سقف رسیده و هر سه بار نتوانسته از آن عبور کند. معامله‌گران تصور می‌کنند اگر قیمت انس از محدوده فعلی عبور کند می‌تواند تا سقف تاریخی برود. 

نکته اول بازار  روز چهارشنبه افزایش قیمت دلار مرکز مبادله تا یک قدمی کانال 42 هزار تومان است. قیمت دلار رسمی با افزایش صد تومانی در 41 هزار و 900 تومان معامله شد.

نکته دوم بازار درمورد دلار سهمیه‌ است. گروهی در بازار مدعی‌اند پیدا کردن دلار سهمیه سخت شده و کمتر صرافی هست که دلار سهمیه بدهد. همچنین این دسته می‌گفتند یکسری صرافی‌ها هم ارز اسقاطی دست مردم می‌دهند. منظور از ارز اسقاطی، ارزهایی است که  با خودکار روی آن نوشته‌اند یا چیزی روی آن ریخته و در مجموع یک اثر خارجی روی خودش دارد و خرید و‌فروش این نوع ارز سخت تر از بقیه است.