به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند بازار گوش به خبر در سطوح فعلی ایستاده تا ببیند تکلیف خود چه می‌شود؛ یا با خبر عرضه سکه بدون تاریخ پایین می‌آید یا با تنش‌های جدید در منطقه بالا می‌رود.

نکته‌ای که در این بالا و پایین وجود دارد این است که معامله‌گران تصور می‌کنند پایینی آن کف کانال 52 هزار تومان است و بالایی آن کانال 55 هزار تومان. از نگاه آن‌ها کانال 55 هزار تومان مرز روانی قیمت دلار است و بازارساز اجازه تثبیت نرخ در این حوالی را نمی‌دهد، علاوه بر این با نزدیک شدن به انتخابات هم احتمال اینکه قیمت در آن محدوده باشد کم است.

قیمت دلار هرات در روز دوشنبه 52 هزار و 900 تومان شروع به کار کرد و تا قبل از شروع روند صعودی در بازار حواله در کانال 52 هزار تومان نوسان داد. اما با شروع روند صعود در قیمت درهم، دلار هرات در حوالی ساعت 12 وارد کانال 53 هزاز تومان شد و تا 53 هزار و 250 تومان بالا رفت.

قیمت دلار تهران در کانال 54 هزار تومان نوسان می‌داد و با توجه به شکاف نزدیک به 800 تومانی دلار هرات و دلار تهران، معامله‌گران پیش‌بینی می‌کردند که هرات هنوز پایین است. البته قیمت دلار فردایی هرات در پشت خط با افزایش تا 53 هزار و 400 تومان بالا رفت اما همچنان دلار هرات در محدوده حبس خود یعنی 52 هزار و 800 تومان تا 53 هزار و 500 تومان در نوسان است.

قیمت تتر و دلار تهران که در روز یکشنبه یر‌به‌یر شده بودند، تتر با افزایش به میانه‌های کانال 54 هزار تومان رفت که مقاومت مهم خود است.

قیمت درهم امارات که با گپ منفی 60 تومانی در 14 هزار و 790 تومان شروع به کار کرد و قبل از ساعت 12 استارت افزایش را زد و با صعود 80 تومانی به 14 هزار و 870 تومان رسید.

قیمت سکه در 31 میلیون و 800 هزار تومان شروع به کار کرد و با افزایش برای ورود به کانال 32 میلیون تلاش کرد اما نتوانست و در 31 میلیون و 900 هزار تومان بسته شد. حباب سکه همچنان بر مدار افزایش است و در روز دوشنبه به 6 میلیون و 150 هزار تومان رسید.

یک گزارش درمورد بازار نیما از دو روز پیش مورد توجه معامله‌گران است که تیتر آن این است؛ اتفاقی عجیب در سامانه نیما؛ عرضه 4 برابر تقاضا شد. طبق این گزارش از 305 میلیون دلاری که در این بازار عرضه شده، فقط 76 میلیون آن تقاضا داشته است.

معامله گران می‌گویند این که چرا با نرخ‌های کنونی تقاضا در ‌نیما نیست معنا دار است. بعضی‌ها می‌گویند وقتی با این قیمت فعلی در نیما تقاضا نیست یک احتمال وجود دارد و آن اینکه ارز عرضه شده، کیفیت مورد نظر تقاضا را ندارد.

به گفته آن‌ها دینار عراق،  ارزی که هر چه عرضه شود تقاضای زیادی ندارد چون وارد کننده مطلوب خود نیست و اصطلاحا می‌گویند ارز مرغوبی نیست.

اما خبر مهم بازار این است که مرکز مبادله ارز و طلا در روز دوشنبه اعلام کرده، چهارشنبه ۴ بهمن ماه؛ دومین جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله‌ است. نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که هنوز قیمت شمش طلا در عرضه قبلی مشخص نیست. در مورد عرضه سکه بدون تاریخ هم در هفته گذشته اعلام کرده بودند که این هفته عرضه می‌شود و فعلا زمان دقیق آن مشخص نیست. اگر در انتهای هفته عرضه سکه داشته باشیم می‌تواند در کاهش قیمت نقش داشته باشد.

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت طلای آبشده دارد کنج تشکیل می‌دهد و می‌تواند به صورت فیک یک بالایی دهد و از 11 میلیون و 800 هزار تا 12 میلیون کاهش داشته باشد. اما اگر قیمت طلا بالای این سطوح تثبیت دهد روند صعودی می‌گیرد که کمتر به کاهش توجه دارد.

نکته بازار این است که سکه تقلبی در بازار زیاد شده و معامله‌گران گوشزد می‌کنند که از جاهای معتبر سکه بخرید.