به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه در نهایت تحت تاثیر ریزش طلای جهانی شاهد کاهش قیمت‌ها بود. بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای 18 عیار امروز، 18 شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، با کاهش جزئی قیمت همراه شد و  سه میلیون و 612 هزار و  600 تومان رسید. طلای 24 عیار هم دنباله‌رو طلای 18 عیار شد و پس از ریزشی جزئی در نرخ چهار میلیون و 816 هزار تومان به بازار عرضه شد.

در بازار سکه اما این کاهش قیمت جزئی نبود. بر این اساس، سکه طرح جدید امروز 350 هزار تومان ارزان شد و به 43 میلیون و 500 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم 200 هزار تومان ریزش قیمت داشت و نرخ 38 میلیون و 100 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

طلای جهانی هم که در هفته گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد و بالاخره به کانال پایین‌تر خود بازگشت،‌ روز گذشته در سطح 2497 دلاری به کار خود پایان داد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 18 شهریور 1403

مجتبی دیبا،‌ کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:«روز گذشته آماری منتشر شد که نشان می‌دهد بازار اشتغال ایالات متحده به سردی متمایل شده و این امر می‌تواند محرک بیشتری برای کاهش نرخ بهره باشد،‌ اما واکنش اعضای فدرال رزرو به شکلی بود که احتمال می‌رود در نوبت‌های کمتری نرخ بهره کاهش یابد. گرچه طلای جهانی به سمت نزولی حرکت کرد،‌ اما برای کاهش بیشتر نیاز است که طلا به پایین‌تر از سطح 2472 برسد.»

این کارشناس اقتصادی توضیح داد:« نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا رو به پایین است و در آینده امکان دارد که مالیات شرکت‌ها افزایش یابد. این موضوع در آینده می‌تواند منجر به کاهش رشد بدهی در ایالات متحده شود و به تبع آن، طلای جهانی هم از این موضوع تاثیر بپذیرد و با کاهش همراه شود.»

او افزود:«طلا در منطقه قبلی نتوانست تثبیت شود و به منطقه پایین‌تر سقوط کرد،‌ در این شرایط خرید پله‌ای و با احتیاط در بازار پیشنهاد می‌شود. در این بازار مشاهده می‌شود که سکه در کانال جدید تثبیت شده است و به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده در همین منطقه یا منطقه پایین‌تر عرضه شود.»