اوایل اسفند ماه بود که شهردار تهران درصحن شورای شهر تهران گفت : اکنون برخی افراد با سنوات خدمتی بالا در شهرداری تهران ماهیانه ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند. این در حالی است که می‌توانیم بعد از بازنشسته شدن این افراد، اشخاص جایگزین را با حقوق ۱۰ میلیون تومان و با همان شغل و با همان کیفیت و حتی کارآیی بیشتر جذب کنیم .برخی افراد می‌گویند چرا حقوق تمام کارکنان شهرداری به صورت شفاف اعلام نمی‌شود، اما قطعا با این اقدام نظامات کشور به هم می‌ریزد. اکنون مدرسان دانشگاه‌ها بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند و اگر حقوق کارکنان برخی سازمان‌های شهرداری را اعلام کنیم، معلمان و اساتید دانشگاه اعتراض خواهند کرد. این در حالی است که اخیرا یک فیش منتشرشده باعث شد کل نیروهای خدوم شهرداری مستمسک آسیب باشند.بهترین راهکار ما این است فردی که ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، بازنشسته شود و نیرویی به جای او جذب شود که ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت کند. ما با این کار شهرداری را سبک خواهیم کرد و نیرویی را جذب می‌کنیم که فوق‌العاده بهتر فعالیت بکند.

سخنان شهردار تهران مورد اعتراض بسیاری از کارکنان شهرداری تهران قرار گرفت .ناصر امانی رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران در این رابطه به اکو ایران می گوید :‌گلایه های مطرح شده را در فضای مجازی دیدم و فکر میکنم سخنان شهردار اشتباه لفظی بود و حتما قصد ایشان  این نبوده که  بخواهد بگوید برای نیروهای قدیمی و باسابقه شهرداری ارزش ریالی بگذارند. عنوان معاونتی که کار تولیت حوزه منابع انسانی را در شهرداری انجام می دهد سرمایه انسانی است بنابراین  هر کدام از نیروهای شهرداری سرمایه های ما هستند و کوله باری از تجربه و سابقه کاری دارند  و اصلا نمی توان روی آنها ارزش ریالی گذاشت که بگوییم ارزششان برابر با یک فیش حقوقی است و حتما منظور آقای شهردار این نبوده؛ ولی چنین برداشتی از صحبت هایشان شد که ان شاالله خودشان یا دفترشان تصحیح می کنند که قطعا در ذهنشان این نبوده که بخواهند ارزش گذاری روی سرمایه انسانی شهرداری تهران  کنند.

او درخصوص مقاومت شهرداری در انتشار فیش های حقوقی هم می گوید : ما بر قرار دادن فیش های حقوقی روی سامانه شفافیت اصرار داریم. سازمان امور اداری و استخدامی برخی از درخواست های شهرداری را پاسخ نمی دهد  و می گوید چون به این سامانه وصل نیستید نمی توانیم پاسخ درخواست شما را بدهیم که  از جمله آنها افزایش فوق العاده کارکنان شهرداری است که ما به شکل مستمر از طریق شورا پیگیری می کنیم و آقای چمران هم  اخیرا به وزیر کشور نامه زده و پیش از آن نیز با مجلس مکاتبه کردیم. آن چیزی که سازمان امور اداری و استخدامی کشور شفاهی به مدیران شهرداری گفته این است که تا وقتی به سامانه شفافیت وصل نشوید نمی توانیم در حوزه منابع انسانی برایتان کاری  کنیم.

امانی درخصوص این که ادعا شده در صورت انتشار فیش حقوقی کارکنان شهرداری نظامات کشور برهم می ریزد هم  توضیح می دهد :‌  کارکنان دولت و سایر مجموعه هایی که به این سامانه وصل هستند  بدانند که   طبقه بندی مشاغل و آیتم های حقوقی شهرداری تهران قانون خاص دارد با همه سازمان ها متفاوت است؛ مثلا کارمندان رسمی شهرداری تهران برابر قانون شهرداری مصوب سال 58 شورای انفلاب پایان سال یک ماه حقوق به عنوان پاداش می گیرند؛ در حالی که برای بقیه هر سال در لایحه بودجه سقف پاداش سالانه شان معلوم است که امسال 1800000 تومان بود و500000 تومان حق تاهل و به ازای هر فرزند 200000 تومان بود؛ اما قانون می گوید پرسنل رسمی شهرداری تهران در پایان سال باید یک ماه حقوق به عنوان پاداش دریافت کنند. چون شهرداری قانون خاص دارد نمی شود دریافتی کارکنان شهرداری را با سایر سازمان ها مقایسه کرد؛ اما  این دلیل نمی شود که بگوییم چون ممکن است این مساله سوءبرداشت ایجاد کند به این سامانه وصل نشود.   به عنوان مسئول کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورا معتقدم برای شفاف سازی و به خاطر این که سوالات و ابهاماتی که درباره حقوق پرسنل شهرداری مطرح است برطرف شود خوب است فیش های حقوقی بر روی سامانه شفافیت  گذاشته شود. پرسنل شهرداری یک حکم حقوقی و یک فیش حقوقی دارند و حکم حقوقیشان از بسیاری از سازمان های دولتی کمتر است زیرا خیلی از مزایای مستمرشان در حکم نمی آید که مبنای بازنشستگی شان است وگرنه یکی از خواسته های کارکنان شهرداری افزایش میزان حکم حقوقیشان است و لازمه اش این است که سازمان امور اداری و استخدامی با آن درخواست شهرداری موافقت کند. در تبصره های امسال یک تبصره خاص آوردیم و شهرداری را موظف کرده که اطلاعات، حقوق، مزایا و همه آن چیزی که به پرسنلش پرداخت می کند در سامانه شفافیت قرار دهد و یک حکم الزام آور در تبصره بودجه امسال است.