شصتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران به منظور دستیابی به شهر ایمن در منطقه ۱۳ شهرداری تهران برگزار شد.وی با بیان اینکه لیست ساختمان های ناایمن اعلام شده به ناایمنی از نظر حریق اشاره دارد، افزود: بیمارستان فجر از نظر ناایمنی حریق به زودی از حالت ناایمن خارج می‌شود اما برای بیمارستان بوعلی برغم مکاتبات و اخطارها اقدام خاصی انجام نشده است.

بابایی، با بیان اینکه وجود انبار و دپوی نامناسب کالا‌ در این بیمارستان از سوی کارشناسان ایمنی گزارش شده است، تأکید کرد: این بیمارستان که ۱۵۳ هزار متر مربع وسعت دارد ، ۶ بار اخطار دریافت کرده و در مالکیت دانشگاه آزاد است.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بسیاری از بیمارستان ها از وضعیت ایمنی مناسبی برخوردار نیستند که حادثه سینا اطهر اشاره کرد و از وزارت بهداشت و درمان خواست نسبت به ایمن سازی بیمارستان ها اقدامات لازم و عملی را برنامه ریزی و اجرا کند.

بابایی با بیان اینکه در حوزه ایمنی بیمارستان ها باید دادستان ورود کند، گفت: در صورت عدم برنامه ریزی مناسب برای ایمن سازی بیمارستان ها، طی مکاتباتی خواستار ورود دادستان می شویم.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تأکید بر نقش مدارس و مساجد در توسعه دانش ایمنی در بین خانواده‌ها اظهار داشت: ضرورت ارایه آموزش های لازم برای داشتن شهر ایمن وجود دارد و آموزش های ادامه دار، باید در اماکنی از جمله مدارس و مساجد ارایه شود.

وی پیشنهاد کرد که با هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش شهر تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد، آموزش های لازم توسط کارشناسان ایمنی در این دو مکان ارائه شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران بر ضرورت تقویت گروه‌های دوام در مناطق شهر تهران تأکید کرد و گفت: پایگاه‌هایی برای گروههای دوام در سراهای محلاتی ایجاد شود تا شاهد رشد و توسعه آموزش‌ها در محلات باشیم.

وی افزود: ظرفیت گروه‌های دوام، ظرفیت بسیار مناسبی است که در سال های گذشته مغفول مانده و باید احیا شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در این‌ جلسه خواستار رسیدگی به حفاظ ها و میله های قنات ها در سطح مناطق شد و حادثه سقوط یک کودک در قناتی در منطقه ۱۵ را یادآوری کرد.

وی افزود: رعایت HSE حوادث جدی و مرگ آفرین در مناطق را کاهش می دهد و می‌توانیم در دستیابی به شهر ایمن موفق عمل کنیم.