ناصرامانی عضوکمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران می گوید:  از سقف بودجه مصوب مرحله اول منهای متمم بودجه گذشته ایم  و براساس گفته معاون شهرسازی شهردار تهران که در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کردند بیش از  50 هزار درخواست صدور پروانه روی میز شهرداری است.

او ادامه می دهد : شهرداری این اطمینان را دارد که با توجه به میزان تقاضای صدور نقشه از سقف متممی که در صحن تصویب شد هم درآمد در حوزه شهرسازی بیشتر شود .

امانی به لایحه بودجه شهرداری در سال 1403  اشاره می کند و می گوید :  پیشنهاد شهرداری برای سال آینده از محل شهرسازی 90 هزار میلیاردی است  و امیدوار است با توجه به افزایش درخواست پروانه ساختمانی این درآمد محقق شود البته این میزان درآمد بدون در نظرگرفتن میزان افزایش عوارض در سال آینده است .

او در پاسخ به این پرسش که درحالی که مدیران شهری مدعی رونق ساخت و ساز در تهران هستند اما سازندگان از رکود ساخت و ساز گلایه دارند می گوید : اخبار بیرون از شهرداری حکایت از رکود بازار ، عدم خرید و فروش ملک و استقبال سرد خریداران دارد اما این را هم در نظر بگیرید که بودجه شهرداری در 10 ماه گذشته محقق شده است و بودجه شهرسازی بیش از پیش بینی بودجه مصوب بوده است .

او ادامه می دهد : 80 درصد پروانه ها مربوط به جنوب تهران وبیشتر نوسازی بافت فرسوده است و درآمدی برای شهرداری ندارد و بیشتر درآمدهای این حوزه مربوط به مناطق شمالی و اضافه طبقات و کمیسیون ماده 5 است . 

او درخصوص این که مدیران شهری اعلام کرده اند که ممکن است متمم دومی هم درپایان سال به شورا اراسال کنند هم توضیح می دهد : شهرداری اعلام کرده که 40 درصد درآمدهای شهرداری در دو ماه پایانی سال محقق می شود و ممکن است ممتم دیگری بیاورند اما شورا با ممتم دوم موافقت نخواهد کرد اگر اضافه درآمد داشته باشند تبصره ای در متمم بودجه است که تا سقف 10 هزار میلیارد تومان صرف پروژه های حمل و نقل عمومی و عمرانی شود .