به گزارش اکوایران، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن این است که هرکجا فضا و مساحت زمین اجازه دهد، مبنا احداث ساختمان‌های تک طبقه یا دو طبقه ویلایی حیاط دار است، چراکه با استقبال و رضایتمندی بیشتری روبروست.

بذرپاش همچنین از ساخت ۲.۱ میلیون واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: شاهد اتفاقات خوبی در خصوص تامین زمین و ساخت مسکن روستایی در کشوریم و امیدواریم سال آینده سال شکوفایی تامین مالی گسترده‌تر برای پروژه‌های نهضت ملی از سوی شبکه بانکی کشور باشد.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن در سال آینده، اضافه کرد: باید توجه داشت که قیمت تمام شده مسکن تابعی از تورم است اما همواره یکی از خواسته‌های ما این بوده بخش‌ها و متغیرهایی که قیمت تمام شده مسکن را تحت الشعاع قرار می‌دهند به‌ویژه فولاد و سیمان در حوزه مصالح مورد توجه قرار گیرند که در جلسه آینده شورای‌عالی مسکن تصمیمات خوبی اتخاذ می‌شود.

او در ادامه یادآور ش که با وجود پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی عده‌ای با خروج این دو مصالح از بورس کالا مخالف بودند، اما امیدوار است سال آینده مصالح ساختمانی به‌ویژه فولاد و سیمان با تمهیدات وزارت اقتصاد و دارایی ارزان‌تر در اختیار سازندگان و پروژه‌ها قرار بگیرد.

بذرپاش همچنین از همکاری با وزارت کشور و شهرداری‌ها برای افزایش حداقلی عوارض ساخت و ساز در سال آینده خبر داد.