اسنپفود؛ زمین بازی جذاب برای بازیهای هیجانانگیز کسبوکارها
صرافی ارز دیجیتال بیتپین با اجرای کمپین مشترک با اسنپفود، در مدت ۱۰ روز موفق به جذب بیش از ۲۵۰ هزار کاربر جدید شد.
امروز اسنپفود پلتفرمی با بیش از ۲۰ میلیون کاربر از ۱۵۰ شهر ایران است که کاربرانش به شکل روزانه برای سفارش آنلاین غذا، میوه، نان، پروتئین و بسیاری از محصولات دیگر از آن استفاده میکنند؛ کاربرانی مشتاق جستوجوگری، تجربههای نو، بازیهای جذاب و کمپینهای خلاقانه. از این منظر، اسنپفود هم بازیگرِ بازیِ خودش در عرصه سفارش آنلاین است و هم یک زمینِ بازیِ جذاب برای معرفی و رشد استارتاپهای ایران.
پیتزا با طعم و بوی رمزارز
این رویکرد در اسنپفود توانسته فراتر از یک هدف یا چشمانداز عمل کند و در عمل، تجربههایی موفقیتآمیز مانند کمپین «اسلایس» را رقم بزند. کمپین مشترک اسنپفود و بیتپین با محوریت بازیوارسازی (Gamification) و اسلوگانِ «یک اسلایس بیتکوین برنده شوید» در آذر ۱۴۰۳ اجرا شد و طی آن، کاربران میتوانستند با سفارش از اسنپفود شانس خود را در برندهشدن یک اسلایس پیتزاییِ رمزارز (یکهشتم از هر رمزارزِ کامل) امتحان کنند. بهعلاوه، در راستای افزایش تعامل کاربران با پلتفرم، شرکتکنندگان میتوانستند با انجام مأموریتهایی مانند احراز هویت و شارژ حساب کاربری در بیتپین و همچنین دعوت از دوستان، شانس بیشتری برای چرخاندن گردونه به دست آورند.
۳ اسلایس بیتکوین، ۸ اسلایس اتریوم، ۲۰ اسلایس بایننسکوین، ۵۰ اسلایس سولانا و ۱۰۰ اسلایس آوالانچ جوایز اصلی این کمپین بود که بیش از ۱ میلیون کاربر در مدتزمان دو هفته در آن مشارکت کردند. در مجموع، کاربران ۲/۵ میلیونبار گردونه این بازی را به چرخش درآوردند و در نهایت، بیش از ۱۳ میلیارد تومان جایزه رمزارزی به برندگان تعلق گرفت.
فراتر از یک کمپین؛ وقتی جهانهای متفاوت، همنشین میشوند!
غذاها چه ربطی به رمزارزها دارند؟ در نگاه اول هیچ ربطی. جهان رسپیها و دستپختها و طعمها کاملاً متمایز است با جهان دیجیتالیِ رمزارزها. کمپین «اسلایس» اما همان موقعیت دراماتیکی است که این دو جهانِ متفاوت، با یکدیگر همنشین میشوند، معاشرت میکنند، نقاطی مشترکِ میان هم را مییابند و از این طریق، مفاهیمی تازه میآفرینند. این پیوند همانقدر جذاب است که شکلگیری یک گفتوگو میان دو فردِ غریبه. در این میان نکته جالب، نقطه آغاز ایده کمپین اسنپفود و بیتپین است: استفاده از ارتباط تاریخیِ پیتزا و بیتکوین با ارجاع به داستان عجیب مرد بدشانسی که در سال ۲۰۱۰ دو پیتزا به ارزش ۲۵ دلار را با ۱۰ هزار بیتکوین خرید. در واقع داستان کمپین نهتنها به شکلی خلاقانه روایتپردازی شده بلکه توانسته پلی میان واقعیت تاریخی و قصهپردازی برقرار کند.
بازیوارگی؛ راهکاری برای برقراری پیوند میان برندها و مخاطبان
شاید بتوان «نهادینهشدنِ رفتار آنلاین در میان ایرانیان طی دهه اخیر» را یکی از مهمترین تغییرات جدید جامعه ایران دانست و به عنوان یک مثال، عضویت بیش از ۲۰ میلیون کاربر در اسنپفود نیز نشانگر همین نکته است. اما مسئله اینجاست که فعالیت کاربر در پلتفرمهایی مانند صرافیهای دیجیتال و یا بسیاری از کسبوکارهای دیگر، نه به سادگیِ رفتارهای آنلاینی مثل سفارش غذاست و نه میتواند تا این میزان سادهسازی شود. پس سوال این است که برندها و پلتفرمهای نوپای عرضهکننده خدمات تخصصی، برای اتصال به گروههایی پرشمار و متنوع از مخاطبان چه باید بکنند؟
برای پاسخ به این سؤال باید توجه کرد که بازیوارسازیِ فرآیندهای پیچیده یکی از مهمترین راههای برقراری ارتباط با مخاطبان است. کمپین «اسلایس» نشان داد که چگونه یک پلتفرم ارز دیجیتال میتواند علاوه بر کاربران مشتاقِ دنیای رمزارز، کاربران جدیدی را به سوی خود جذب کند. بیتپین فقط در مدت ۱۰ روز اجرای کمپین، میزبان ۲۵۰ هزار کاربر جدید شد و با سادهسازیِ مسیر کاربر به پلتفرم در قالب یک بازی، نقطه عطفی در جذب مخاطبان جدید را رقم زد.
اسنپفود؛ سکوی پرشِ کسبوکارها
از دیدگاه مهدی حبیبی، مدیر مارکتینگ اسنپفود، علاوه بر ارائه محتوای ساده و جذاب به مخاطب، بستر ارائه محتوا هم باید درست انتخاب شود و همینجاست که موضوع همکاری برندهای نوپا با پلتفرمهای مرجع اهمیت مییابد.
او دراینباره گفت: «اسلایس» علاوهبراینکه یک بازی جذاب برای مخاطبان بود، به نحوی هوشمندانه در یک زمین بازیِ جذاب یعنی اسنپفود اجرا شد؛ پلتفرمی که به شکل روزمره مورد استفاده تعداد زیادی از کاربران عام و همچنین متخصص است که مشتاقانه پلتفرمها و برندهای خلاق را دنبال کرده و از خدمات نو استقبال میکنند. بنابراین، همکاری برندهای نوپا با اسنپفود در قالبهای اینچنینی به معنای مهیا کردنِ زمینه رشد سریع پلتفرمهای جدید از طریق ظرفیتهای اسنپفود است.
اما یکی دیگر از عوامل این رشد را نیز باید در عملکرد اسنپفود در زمینه تولید محتوا و تبلیغات کمپین جستوجو کرد. محتوای متنی و تصویریِ کمپین با ترندهای محبوب نسل زد همآهنگ شده بود و در عین وفاداری به استراتژی پیام، به نحوی خلاقانه و جذاب با مخاطبان ارتباط برقرار کرد. در این برنامه ضمن بهرهگیری از ظرفیتهای CRM، تبلیغات دیجیتال و شبکههای اجتماعی، مجموعاً با ۵۹۴ رسانه از سراسر کشور شامل پیجها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام و کانالهای تلگرام همکاری صورت گرفت و در نهایت، محتوای کمپین بیش از ۲۰ میلیون بار دیده شد.
گفتوگوی پلتفرمها، تجربه جمعیِ مخاطبان
آنچه طی همکاریها و پروژههای مشترک پلتفرمها اتفاق میافتد هم زمینهساز برقراری دیالوگ میان کسبوکارهاست و هم باعث گفتوگوی گروههای متنوعی از مخاطبان. در «اسلایس» ۳۰۰ هزار نفر از طریق دعوت دوستان وارد بازی شدند و این یعنی، شکلگیری یک تجربه جمعی به بهانه یک مسابقه. همچنین در این تجربه جمعی، تهران با ۳۰۰ هزار نفر، مشهد با ۱۰۰ هزار نفر و اصفهان با ۶۵ هزار نفر، بیشترین مشارکتها را بین شهرهای ایران رقم زدند.
هم سودآوری و هم مسئولیت اجتماعی
کمک به رشد برندهای تازهتأسیس و خلاق و فراهم کردن بستری امن و جذاب برای همکاریهای مختلف، گامی در جهت ارج نهادن به مسئولیتهای اجتماعی پلتفرمهایی مانند اسنپفود است و در عین حال، این همکاریها حتی برای برندهای باسابقه نیز دربردارنده نتایج مثبت مارکتینگی از جمله جذب کاربران جدید و یا افزایش چشمگیر نرخ تعامل با پلتفرم است.
کمپین «اسلایس» بیش از یک بازی، داستانی بود از همنشینی جهانهای متفاوت، پل زدن بین عرصههای متفاوتی مانند غذا و رمزارز و در نهایت، همآهنگی بین دو برند با مأموریتهای متفاوت اما همسو. اسنپفود با فراهم کردن بستری برای دسترسی به جامعهای از مخاطبان فعال و کنجکاو، اکوسیستم استارتاپی ایران را به آیندهای روشنتر دعوت کرده است، آن هم از طریق ارائه راهکارهایی جدید برای دغدغههایی همیشگی.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهدید صعبالعلاج تلآویو؛ نگرانی امنیتی غیرمنتظره پس از یک سال جنگ
-
واکنش بازنشستگان کشوری به فیش حقوقی آذرماه/ صدای حداقل بگیران درآمد
-
اولین سفر خارجی 2 وزیر دولت موقت سوریه/ اسعد شیبانی وارد ریاض شد+ عکس
-
نگرانی تازه خریداران مسکن؛ اثر نوسانات ارزی بر بازار
-
جدیدترین موضع بنزینی دولت پزشکیان اعلام شد
-
آرزوهای بربادرفته ایرانیان در شب سال نو
-
زمستان نیامده رفت؛ خداحافظی ایرانیها با هوای سرد
-
چراغ سبز علی لاریجانی به حاکمان جدید سوریه
-
عربستان 6 تبعه ایرانی را اعدام کرد؛ ماجرا چه بود؟