دیشب خبری منتشر شد که ذهنیت بازیگران هیجانی بازار را تحت تاثیر داد. کانال های اطلاع رسانی معامله گران بسیار این خبر را به نقل از وال‌استریت ژورنال پوشش دادند که ایران در سایت کرج تولید تجهیزات سانتریفیوژهای پیشرفته را از سر گرفته است.

برجسته کردن چنین شائبه ای موجب شد که برخی معامله گران به سرعت خریدهای خود را بالا ببرند و به دنبال آن، اسکناس آمریکایی وارد محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان شود. با توجه به افزایش قیمت دیشب،‌ شماری از فعالان انتظار دارند که دلار در ابتدای روز جاری نیز راه صعودی را در پیش بگیرد.

پشت خطی-01

کار دشوار نوسان گیران ارزی

دلار برای رسیدن به سقف سال ۱۴۰۰ یعنی محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰تومانی کار دشواری پیش رو خواهد داشت. حتی برخی تحلیل گران فنی عنوان می کنند که با توجه به جنس هیجانی نوسان شب گذشته، در صورتی که اسکناس آمریکایی نتواند خود را بالای سطح ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت کند، بار دیگر فروش های معامله گران بیشتر خواهد شد.

در شرایط کنونی حس بازار این است که کف بازار در کوتاه مدت محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی است و سقف دلار تا سطح ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان ارزیابی می شود. دیشب برخی تحلیل گران فنی اشاره می کردند که دلار برای قرار گرفتن در مسیر صعود معنادار نیاز دارد که درهم بار دیگر به سوی محدوده ۷ هزار و ۸۰۰ تومانی جهش پیدا کند.

زمان صبوری در بازار دلار

در آستانه جلسه شورای حکام و سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران‌، برخی از معامله گران ترجیح می دهند که خرید و فروش های ارزی خود را چندان بالا نبرند. این موضوع می تواند موجب شود که بار دیگر سطح نوسانات ارزی محدود شود.