امروز سکه امامی مرز مقاومتی مهم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را در مقابل خود دارد. فلز گران بهای داخلی هرگز از این قیمت در سال جاری عبور نکرده است و شکست آن می تواند انتظارات افزایشی معامله گران را تقویت کند.

سکه روز شنبه از مقاومت یاد شده فاصله معناداری گرفته بود و حتی برای ساعاتی  در محدوده ۱۲ میلیون و ۵۷۰هزار تومان قرار گرفت. با این حال،‌ حمایت از سکه در نزدیکی دامنه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، موجب شد که کمی جسارت معامله گران بازار بالا برود و فلز گران بهای داخلی ظهر یک شنبه پا به محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بگذارد.

Untitled-40

شب شوکه کننده برای سکه

تا ظهر روز گذشته  انتظار نمی رفت که سکه به زودی به سوی مقاومت حساس ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند. با این حال، از بعدازظهر دیروز موج جدیدی از خریداران وارد بازار سکه شدند و توانستند این فلز گران بها را به کانال ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ببرند. ساعت ۱۰ شب گذشته، فلز گران بهای داخلی در بازار داخلی در حوالی ۱۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان  معامله شد. این موضوع یکی از عوامل بالا رفتن انتظارات افزایشی بود.

2-01

نقش اساسی دلار در نوسان سکه

عامل اصلی صعود یکباره سکه در بازار پشت خطی، حرکت غیرمنتظره دلار به سوی محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی بود. از بعدازظهر دیروز که احتمال احیای برجام کمتر شد، بازیگران ارزی بیشتر خریدار شدند و به تبع آن، سکه بازان نیز راه صعودی را در پیش گرفتند. سکه در صورتی که دلار به مرز ۳۰ هزار تومانی نزدیک تر شود، حتی توان شکست مقاومت ۱۳ میلیونی را نیز خواهد داشت.