مرکز پژوهش‌های مجلس کسری واقعی لایحه بودجه سال آینده را بیش از ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داده که دولت فعلا بنایی برای اصلاح قیمت انرژی ندارد. البته داوود منظور در مقابل تمامی برآوردها و پیش‌بینی‌هایی که از کسری بودجه سال آینده شنیده ‌می‌شود هم گفته که در سال آینده کسری بودجه نداریم.

واردات لوازم خانگی آزاد نشد. رئیس اتحادیه لوازم خونگی تهران گفته بخشنامه‌ای که روز گذشته با عنوان آزادسازی واردات لوازم خانگی منتشر شده، به معنی آزادسازی واردات نیست و فقط مربوط به استاندارد کالاهایی است که در حال حاضر به کشور وارد می‌شوند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور گفته، رقم طلب پالایشگاه‌ها بابت قیر تهاتری از دولت به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده و دولت هنوز یک ریال از پول قیر تهاتری سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را به پالایشگاه‌ها پرداخت نکرده.

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفته با ارزیابی مطالبات غیرجاری بانک‌ها مشاهده می‌شود که بیش از ۶۵ درصد از این مطالبات مربوط به مطالبات مجهول الوصول است. محمد شیریجیان درباره بدهی دولت به شبکه بانکی هم گفته که میزان بدهی بخش دولتی به بانک‌ها ۸۷۲ هزار میلیارد تومن است.

اسرائیل پمپاژ آب به تونل‌های زیرزمینی غزه را شروع کرد. وال‌استریت ژورنال گزارش داده که منتقدان هشدار می‌دهند این اقدام می‌تواند به تامین آب شرب غزه آسیب بزند.

یک مقام آمریکایی ادعا کرده موشک‌های شلیک‌شده از یمن به سمت یک نفتکش به هدف برخورد نکرده‌اند. گفته شده دو موشک شلیک‌شده از قلمرو تحت کنترل انصارالله یمن در روز چهارشنبه نفتکشی تجاری را در نزدیکی تنگه باب‌المندب هدف قرار داده بودند اما به هدف برخورد نکردند.