در ادامه بررسی مصوبات بودجه‌ای کمیسیون تلفیق، نماینده‌های مجلس در صحن علنی با افزایش ۲۰ درصدی حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان موافقت کردند. با این موافقت حداقل مبلغ در حکم کارگزینی و قراردادهای حقوق بگیران ۱۰ میلیون تومان شد. برای سال آینده حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح هم متناسب با سنوات خدمت حداقل ۹ میلیون تومان تعیین شد.

امروز در کنار تعیین حداقل دستمزد حقوق‌بگیران، سقف پرداختی حقوق هم مشخص شد و طبق مصوبه مجلسی‌ها سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه در سال ۱۴۰۳ به گروه‌های مختلف حقوق ‌بگیر هفت برابر حداقل حکم کارگزینی است.

خبرگزاری دولت در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس گزارش داده که نماینده‌های مجلس امروز فقط در دو تبصره ۱۳ و ۱۵ حدود ۳۴۰ هزار میلیارد تومان بار مالی جدید به دولت تحمیل کردند، آن هم بدون اینکه منابع تامین آنها مشخص باشد.

با تصویب مجلس، دولت مجاز شده تا سقف ۱۱ میلیارد دلار برای واردات صرفا کالاهای اساسی اعم از محصولات کشاورزی، دارو و ... تخصیص دهد که می‌تواند از طریق فروش، تهاتر، مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و... به نرخ ترجیحی یعنی همان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی اقدام کند.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، سقف معافیت درآمد مالیاتی اصناف در ۱۴۰۳ سالیانه به ۱۴۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

رییس مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه امسال گفته در نامه رسمی به رئیس جمهور اعلام کرده که اکنون به ۲۸ قلم کالای اساسی در کشور، ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان داده می‌شود و همچنین الان در حوزه بهداشت و درمان هم ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده اما چرا باید دارو ۱۰۷ درصد گران شود؟

استاندار مازندران از فراهم شدن مقدمات لازم برای انجام کارهای مطالعاتی استخراج گاز از ذخایر دریای خزر در این استان خبر داده است.

دولت در تازه‌ترین فروش اوراق بدهی تنها موفق شد ۶۵۱ میلیارد تومان درآمد به دست بیاورد که همچنان بانک‌ها خریدار بزرگ این اوراق بودند.