در حاشیه امروز جلسه هیات دولت، احسان خاندوزی به شاخص تعیین‌کننده نسبت بدهی به جی‌دی‌پی هر کشور، اشاره کرده و گفته در برخی از کشورها این عدد خیلی بالا بوده و در ایتالیا ۱۴۵ درصد است و در آمریکا نزدیک به ۱۲۹ درصد. در ایران این عدد ۲۹ درصد است که نشان‌دهنده وضع به نسبت مطلوب کشور در مقایسه با کشورهای دیگر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۸ فروردین ۱۴۰۳ به ۲۳.۶۲ درصد رسیده که هرچند در قیاس با آخرین هفته سال قبل، کاهش داشته اما همچنان در ادامه روند صعودی سه ماهه قرار دارد.

گفته می‌شود که پول بلوکه شده ۵۰ شرکت‌کننده در حراج سکه به حسابشان بر نگشته. سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران توضیح داده که در حراج‌های گذشته به دلیل عدم اتصال کارت واریز وجه به شماره شبا، وجه بلوکه شده کمتر از ۵۰ نفر هنوز به حسابشان برنگشته است.

سخنگوی صنعت آب گفته با بهبود نسبی در بارش‌های اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۸ درصد مخازن سدهای کشور پر شده است.

رئیس‌کل بیمه مرکزی نرخ حق بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه را برای امسال به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرده که طبق اون حق بیمه خودروهای سواری کمتر از ۴ سیلندر ۴ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان و حق بیمه پرایدها ۴ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان و حق بیمه سایر خودروهای ۴ سیلندر ۵ میلیون و ۷۴۷ هزار تومان تعیین شد.

وزیر نفت گفته تا ۱۰ روز آینده سوخت‌گیری فقط با کارت شخصی امکان دارد. هر چند که وزیر نفت گفته باید سوختگیری فقط با کارت‌های شخصی باشد اما مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده که هیچ‌گاه کارت آزاد به طور کامل از جایگاه‌های سوخت جمع‌آوری نمی‌شود.

معاون حقوقی ریاست‌جمهوری گفته شکایت حقوقی از رژیم صهیونیستی بابت حمله به کنسولگری در حال بررسی‌ است که به زودی درباره‌ آن اطلاع‌رسانی می‌شود. هر چند که در جلسه اضطراری دیروز سازمان ملل، مقامات ایرانی اعلام کردند که آمریکا مسئول جنایت‌های اسرائیل است، امروز پنتاگون ادعا کرده که بعد از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، آمریکا با ایران تماس گرفته. سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفته «ما از طریق خصوصی به ایران به وضوح اعلام کردیم که مسئول حمله‌ای که در دمشق رخ داده، نیستیم».

رهبر انقلاب هم امروز به این اقدام اسرائیلی‌ها واکنش نشان دادند.