رئیس کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرده ۲.۷ میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده تا بتوانند بنزین تولید کنند.

مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه خبر داده که تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۵۴ هزار متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد شرایط حدود یک میلیون و ۴۶۹ هزار متقاضی تایید شده که بانک‌ها با ۴۵۵ هزار متقاضی قرار‌داد امضا کردند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی خبر داده که از ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر موفق به انعقاد قرارداد شدند.

ابراهیم رئیسی در نشست مشترک اعضای هیأت وزیران با استانداران با اعلام اینکه هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ و کارگاه‌ها نباید در سال جهش تولید بی‌برنامه باشند، گفته که بانک‌ها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحدهای تولیدی کمک‌ کنند.

وزارت بازرگانی و صنعت هند از رشد ۵ درصدی تجارت این کشور با ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ خبر داده و اعلام کرده که کل تجارت دو کشور در این دوره ۳۷۷ میلیون دلار بوده. هند در این دوره ۱۳۴ میلیون دلار برنج، ۶۰ میلیون دلار کنجاله، ۱۸ میلیون دلار میوه و ۷ میلیون دلار چای به ایران صادر کرده و در مقابل ۵۸ میلیون دلار میوه، ۱۷ میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و ۱۱ میلیون دلار فرآورده‌های نفتی از ایران وارد کرده است.

مدیر سامانه یکپارچه خودروها از آغاز اولین طرح فروش خودروهای برقی وارداتی و هیبریدی از عصر امروز خبر داده. به گفته مهدی تقدسی، در این دور از فروش چهار خودروی وارداتی شامل دو خودروی برقی، یک خودروی هیبریدی و یک خودروی بنزینی عرضه می‌شود اما تنها ثبت‌نام کنندگان مرحله اول خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۴٠١ ثبت‌نام کرده بودند، امکان ثبت درخواست یک خودرو از چهار خودروی عرضه شده را دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رونمایی از سامانه‌ای برای شناسایی بیکاران در کشور خبر داده و گفته که در این سامانه مشخصات کامل افراد، تحصیلات و محل زندگی آن‌ها درج می‌شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خبر داده که امسال مدل جدید اعتبار سنجی بانکی علمیاتی می‌شود و در مدل جدید عوامل جدیدی مانند محکومیت مالی، جرایم رانندگی و صدک‌بندی یارانه‌ها هم در نظر گرفته می‌شود و دیگر تنها رفتار افراد در پرداخت اقساط تسهیلات ملاک رتبه بندی نیست.

سازمان امور مالیاتی حدود هزار میلیارد تومان از شرکت‌های صادرکننده مواد خام و نیمه‌خام بابت مالیات عملکرد وصول کرده، این درآمد مختص فروردین ماه بوده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داده که متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به یک میلیون و ۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

دومین حراج سکه در سال جدید فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

نخست وزیر اسرائیل درخواست حماس برای پایان دادن به جنگ در غزه به منظور دستیابی به توافق آتش بس را رد کرد.