خاتمی اعتقاد دارد، وقتى پزشکیان مى‌گوید طرح نور، طرح سیاهى است، طبعاً جلوى آن خواهد ایستاد. وقتی آن‌چه را بر جامعه دانشگاهى و فرهیخته می‌گذرد نمی‌پسندد، تلاش می‌کند آنچه درست است و مورد پسند آنهاست عملی شود.

مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز هم در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: ‌‎قرار ما حفظ ‎امید مردم است، از رئیس‌جمهور ‎حمایت کنیم. 

این حمایت در حالی صورت گرفته که ویدیویی از دوره انتخابات از پورمحمدی وایرال شده که می‌گوید پزشکیان آدم خوبی است اما ممکن است دیگران او را اداره کنند. به نظر می‌رسد توئیت امروز واکنشی به آن ویدیو باشد.

صبح امروز محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ریاست محترم جمهوری بزرگوارانه تماس گرفتند و بسیار لطف فرمودند و‌ گفتگوی صمیمانه‌ای داشتیم، همان پزشکیانی بود که با افتخار برای ایران به او رای دادیم و همان عزیز صادق، مردمی و شجاعی که هر جا که باشم از او و دولتش پشتیبانی خواهم کرد.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد خبر داد که شورای عالی بورس تصمیم به افزایش دامنه نوسان گرفته و قرار شده هفته آینده از طریق سازمان بورس اعلام شود. 

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیر شورای عالی بورس هم درباره دامنه نوسان بورس گفته با توجه به اینکه تصمیم گیری آن در حدود اختیارات سازمان بورس و ارکان است، مقرر شد در کنار رصد پیوسته شرایط بازار و ریسک‌های مترتب بر آن در چند روز آینده، تصمیمات مقتضی تا قبل از شروع بازار روز شنبه گرفته شود. 

احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا خبر داده که با توجه به اینکه سامانه‌های مرزبانی به سامانه صدف وزارت نفت متصل شده، هر شناوری که در دریا حرکت کند ما متوجه می‌شویم که چقدر سوخت دریافت کرده و از این راه کشتی‌هایی که سوخت قاچاق می‌کنند را شناسایی می‌کنیم.

غلامرضا دهقان، عضو کمیسیون انرژی خبر داده که در جلسه این کمیسیون که درباره محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت برگزار شده، ۱۶ نفر از ۲۳ نفر به وزیر پیشنهادی رای منفی دادند.

دهقان علت این رای منفی را ارائه ندادن برنامه کامل، جامع، منسجم و راهبردی مورد نظر کمیسیون تخصصی، اعلام کرده است. 

سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات گفته که دولت موظف بوده نسبت به واگذاری سهام عدالت به جامانده ها اقدام کند و باید آمار دقیقی از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد تهیه شود تا سهام عدالت به آنها اختصاص داده شود.

بانک مرکزی مجاز شد از محل منابع داخلی خود مبلغی را به صندوق بین المللی پول برای تعدیل ارزش ریالی پرداخت کند. 

این ابلاغیه را محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور ۲۰ مرداد ابلاغ کرده.

محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفته که این اسب زین کرده‌ای که می‌‌گویند، خیلی هم زینش خوب نیست، اسبش هم خیلی راه نمی‌رود. 

او با بغض درباره مشکلات کشور تاکید کرده که مهم نیست چه کسی وزیر شود مهم این است که امید ایجاد کنیم و باور کنیم که ایران باید جایگاهی والاتر و برتر داشته باشد.

محسن فتحی، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حضور عباس عراقچی در کمیسیون اجتماعی گفته، عراقچی به صراحت اعلام کرده ما هیچ‌گاه با آمریکا نمی‌توانیم رفع تخاصم کنیم، اما میا‌تونیم این تخاصم را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که مردم آسیب کم‌تری ببینند.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی تاکید کرده که وزیر پیشنهادی امور خارجه درباره برجام اعلام کرده که برجام دیگر قابل احیا نیست و در دولت چهاردهم هدف ما برجام نیست بلکه رفع تحریم‌ها است.

مهرداد سعادت دهقان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفته، الان حجم واردات کالا از ترکیه به ایران بیش از ارقام و ثبت شده و در حدود ۲.۶ میلیارد دلار است اما آمار واقعی به دلیل تحریم‌ها ثبت نمی‌شود او گفته ایران و ترکیه می‌توانند تجارت خود را به رقم ۳۰ میلیارد دلار برسانند.

وبسایت خبرگزاری بغدادالیوم امروز به نقل از آنچه یک منبع ایرانی خوانده، مدعی شده که تلاش‌هایی از جانب عربستان سعودی برای جلوگیری کردن از پاسخ ایران به اسرائیل در حال انجام است. 

این سایت مدعی شده که تلاش‌های دیپلماتیکی بین ایران و کشورهای منطقه به رهبری عربستان و کشورهای غربی با میانجی‌گری عمان و سوئیس برای جلوگیری از ورود منطقه به تنش بیشتر وجود داشته است.

امروز تلویزیون ایران اینترنشنال ادعا کرد سامانه‌ اصلی بانک مرکزی ایران و چند بانک دیگر هک شده‌اند و هکرها اطلاعاتی به سرقت برده‌اند.

بلافاصله پس از این خبر ایبنا، رسانه وابسته به بانک مرکزی خبر را تکذیب کرد و نوشت: همزمان با تداوم روند نزولی نرخ دلار غیررسمی در روزهای گذشته، رسانه‌های معاند با انتشار اخبار جعلی سعی در برهم زدن آرامش ذهنی جامعه دارند.