رهبری تورم و گرانی را از مسائل فوری و دارای اولویت برای دولت دانستند و از دولت خواستند که به صورت مناسب آنها را حل کند. 

رئیس جمهور هم در این دیدار گفت که اعضای هیئت دولت چهاردهم بر رعایت اصولی چون حق و عدالت هم‌پیمان شدند و «رسیدگی به مناطق محروم» و «توجه به کسانیکه دیده نمی‌شوند» دو کار ویژه مهم دولت است. 

مدت‌هاست که احتمال افزایش قیمت بنزین همواره از سوی مسئولان رد می‌شود و حتی این احتمال در روزهای تبلیغات انتخاباتی حواشی زیادی را برای مسعود پزشکیان به وجود آورده بود اما امروز صحبت‌های رئیس جمهور احتمال تغییر قیمت بنزین را از هر زمان دیگه‌ای جدی‌تر کرد. 

رییس جمهور در مراسم معارفه عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه، گفت به دنبال صلح با دنیا هستیم، با هیچکس دعوا نداریم اما در مقابل هر ظلمی در هر نقطه‌ای می‌ایستیم. 

در ادامه این مراسم، عباس عراقچی وزیر امور خارجه هم از سه مأموریتش در وزارت خارجه پرده برداشت و گفت: تأمین منافع ملی، تحکیم امنیت ملی و افزایش عزت ملی، ماموریت او در وزارت خارجه است که هر کدام از این سه مأموریت کلی کار و برنامه دارد که در جهت منافع ملی مهم‌ترین کار ما دیپلماسی اقتصادی است.

امروز مراسم تودیع و معارفه وزیر بهداشت برگزار شد. محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم خبر داده که دیروز ۵ شهریور جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه با حضور رئیس‌جمهور برگزار شده و بخش اول جبران مطالبات جامعه پرستاری دیروز و امروز به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شده و روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی باید این مطالبات را در اسرع وقت به پرستاران پرداخت کنند.

وزیر بهداشت اعلام کرده که ۷۰ درصد مشکلات حوزه سلامت خارج از وزارت بهداشت است. 

مسعود پزشکیان در این مراسم به کاهش سهم ۷ درصدی نظام سلامت از GDP کشور به ۴ درصد اشاره کرده و گفته که اگر نتوانیم رضایت کادر درمان و کارکنان نظام سلامت رو جلب کنیم، نمی‌‌توانیم انتظار داشته باشیم که آنها نیز موفق به جلب رضایت مردم شوند. 

 

محمدرضا عارف در حکمی فائزه دولتی را به سمت مشاور و دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور منصوب کرد. گفته می‌شود همسر دولتی، روزنامه‌نگار اصولگرای نزدیک به طیف محمدباقر قالیباف رییس مجلس است.  

حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داده که مطالبات کشاورزان، بازنشستگان و معلمان از ابتدای هفته آینده به تدریج پرداخت می‌شود. 

پورمحمدی گفته که تخصیص‌ها در زمینه حقوق بازنشسته‌ها انجام شده و امیدواریم در روزهای آینده بخشی از دیون دولت را پرداخت کنیم.

محمدجواد ظریف در شبکه ایکس از بازگشت خودش به دولت خبر داده، قرار است ظریف دوباره معاون راهبردی مسعود پزشکیان باشد. 

او در این توییت نوشته که انتخاب ۷۰ درصد وزرا و معاونین رییس جمهور نتیجه شورای راهبری و کمیته‌های انتخاب وزرا بوده است.

بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به مدیرکل سازمان توسعه تجارت ایران یک امکان جدید برای تامین ارز خودروهای برقی اضافه کرد. بر این اساس، واردکنندگان می‌توانند از محل تامین ارز «سپرده خود» در هنگام ثبت سفارشاستفاده کنند. 

ستار هاشمی وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی ایکس کاهش بیش از حد سرعت اینترنت در کشور را تایید کرده و علت آن را مربوط به مسیر ورودی اصلی و پشتیبان اینترنت تو کشور گرجستان اعلام کرده است. 

بر اساس آمارهای گمرک، درآمدهای وصولی گمرک و واریزی به خزانه در ۵ ماهه امسال به ۹۰ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.