در این سفر، معاونین اجرایی و سیاسی دفتر رئیس جمهور، وزرای امور خارجه، اقتصاد و راه و شهرسازی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی و رییس اتاق بازرگانی ایران، پزشکیان را همراهی می‌کنند.

عباس عراقچی وزیر امور خارجه در فرودگاه مهرآباد درباره این سفر توضیح داده که قرار است ۱۵ یادداشت تفاهم بین ایران و عراق امضا شود. 

«علی عابدی» سرکنسول ایران در بصره درباره این سفر گفته سفر به بصره اولین سفر یک رئیس‌جمهور به این استان حداقل در ۱۰۰ سال گذشته ‌است. 

در ادامه نخستین سفر برون‌ مرزی رییس جمهور، پزشکیان به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان راهی اربیل و سلیمانیه در شمال عراق می‌شود که این نخستین سفر یک رییس جمهور ایرانی به اقلیم کردستان است.

معاون اول رییس جمهور که امروز ریاست جلسه هیات دولت را بر عهده داشت، اعلام کرده لایحه بودجه قابل دفاعی به مجلس تقدیم می‌شود و اولویت تمامی دستگاه‌ها در شهریور ماه باید بودجه و تدوین آیین نامه‌های آن باشد.  

بانک مرکزی گزارش داده که در ۵ ماه نخست امسال، بانک‌ها ۲ هزار و ۲۹۵ همت تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی و خانوارها پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۴۳ همت معادل ۲۳.۹ درصد افزایش داشته. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی «هما» درباره انتشار اخبار تحریم ایران‌ایر و محدودیت‌های پروازی این ایرلاین گفته، تحریم ایران‌ایر از سوی طرف مقابل به صورت رسمی به «هما» ابلاغ نشده. 

دیوان محاسبات اعلام کرده هزینه‌های سازمان بیمه سلامت در سال گذشته به دلیل عدم رعایت قانون افزایش داشته که این‌ موضوع توسط دیوان محاسبات رسیدگی می‌شود. در گزارش دیوان اشاره شده که پذیرش نسخه‌های کاغذی توسط سازمان بیمه سلامت خلاف قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بوده و منجر به افزایش هزینه‌های این سازمان بالغ بر ۲۱۲۲ میلیارد تومان شده. 

بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خودش از تامین ارز برای واردات اعلام کرده که از ابتدای فروردین تا ۲۱ شهریور ماه امسال برای صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۴۲۹ میلیون دلار ارز تامین شده. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در اجلاس مقام‌های عالی امنیتی کشورهای عضو بریکس پیشنهاد کرده اعضای بریکس گروهی را مأمور پیگیری دستیابی به طرح صلح پیشنهادی کنند. 

یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد که این رژیم به پایان عملیات نظامی در جنوب نوار غزه نزدیک شده و این رژیم در حال تغییر تمرکز خودش به جبهه شمالی در مرز با لبنان است.