البته این تنها انتصاب امروز دولت نبود و تکلیف استانداران ۲ استان هم مشخص شد. به این ترتیب، با تصویب هیات وزیران بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی شد و حمید ملانوری استاندار همدان. 

یک روز پس از تایید خبر شهادت سید حسن نصرالله، پنتاگون اعلام کرده که آمریکا تنها چند دقیقه قبل از ترور رهبر حزب‌الله، از حمله مطلع شده بود. با این حال امروز هم آتش تنش‌ها در خاورمیانه شعله‌ور بوده و منابع خبری از حمله هوایی اسرائیل به بندر الحدیده یمن خبر دادند.

 نکته این است که این بار، اسرائیل مدعی است که سنتکام، یعنی ستاد فرماندهی ارتش آمریکا، فرمان این حمله را صادر کرده است.

در همین حال، جان کربی سخنگوی کاخ سفید هم امروز، به بخشی از مراودات واشنگتن-تل‌آویو در ماجرای حمله به ضاحیه پرداخته و ضمن تایید حمایت آمریکا از اسرائیل گفته، ما بیانیه‌های تهران درباره ترور دبیرکل حزب الله را شنیدیم؛ حالا منتظریم ببینیم ایران چه خواهد کرد. 

کربی مدعی شده که اگر تهران تصمیمی به پاسخ بگیرد، آمریکا توانایی دفاع از خود و اسرائیل را دارد. 

امروز، ارتش اسرائیل مدعی شده یک مقام ارشد دیگر حزب الله را هم ترور کرده، این مقام حزب الله، نبیل قاووق است که گفته شده در حمله هوایی دیشب ضاحیه بیروت ترور شده است.

 قاووق فرمانده «واحد امنیت پیشگیرانه» حزب‌الله و عضو ارشد شورای مرکزی این گروه بوده؛ فردی که در دهه ۱۹۸۰ به حزب‌الله پیوست و به عنوان معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله خدمت کرده است. 

از طرف دیگر امروز روابط عمومی سپاه خبر شهادت سردار عباس نیلفروشان در حمله تروریستی اسرائیل به ضاحیه را تایید کرد؛ فردی که معاون عملیات نیروی زمینی سپاه و همینطور معاون عملیات ستاد کل سپاه بوده است. 

عباس عراقچی، وزیر خارجه در واکنش به شهادت این سردار به فرمانده کل سپاه پیام داده و گفته، این جنایت هرگز بی‌پاسخ نمی ماند و دستگاه دیپلماسی همه ظرفیت‌های خود را برای پیگرد جنایتکاران به کار می‌بندد. 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در اولین واکنش به جنایت ضاحیه، ترور نصرالله را شرط لازم برای دستیابی به اهدافی دانست که تل‌آویو برای جنگ تعیین کرده است. «بی بی»، «تغییر توازن قوا در منطقه» را به عنوان یکی از این اهداف معرفی کرده است. 

بررسی‌های دیوان محاسبات نشان داده، بیش از ۵۱ همت در حساب‌های پرداخت اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی رسوب کرده است. نهاد نظارتی مجلس تاکید کرده که دولت نباید اجازه انتقال این رقم را به حساب‌های سپرده دستگاه‌های اجرایی دهد. 

امروز احمد میدری برای یک اهل سنت حکم زد؛ «حامد قادرمرزی» به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر منصوب شد. 

این انتصاب بیشتر به دلیل انتخاب وزیر رفاه از میان اهل سنت مورد توجه قرار گرفته، پیش از این مسعود پزشکیان عبدالکریم حسین زاده، نماینده اهل سنت در مجلس را به عنوان معاون خود در امور توسعه روستایی منصوب کرده بود اما مخالفت مجلس با استعفای او از نمایندگی، راه حسین زاده برای ورود به پاستور سد شد.

۲ خبر از مسمومیت الکلی حسابی وایرال شد؛ دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مرگ دو نفر بر اثر استعمال الکل خبر داد. آنطور که رسول ظفرمند مدیر درمان این دانشگاه اعلام کرده ۲۳ نفر بر اثر مسمومیت الکلی و با علائم کاهش هوشیاری به بیمارستان چالوس مراجعه کردند که در نهایت دو نفرشون بر اثر مصرف الکل جان باختند.

از طرف دیگر، مسمومیت الکلی ۱۹ نفر رو هم در رشت راهی بیمارستان کرد. این را رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده و گفته ۹ نفر از این بیماران هم وضعیت عمومی خوبی ندارند.

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی برای شرکت در ششمین اجلاس بین‌المللی بانک‌های مرکزی سازمان همکاری‌های اسلامی در ترکیه و توسعه مناسبات و همکاری‌های پولی و بانکی با کشورهای عضو، در صدر هیاتی تخصصی به استانبول رفت. 

تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در نیمه اول امسال با ۱۴ درصد افزایش به ۳۲.۲ میلیارد دلار رسیده است. 

مسعود پزشکیان، ضرب‌الاجل سه‌ماهه‌ای برای بازنگری و ساماندهی سهمیه‌های کنکور صادر کرد. 

براساس این دستور، وزارت علوم موظف است نسبت به بازنگری تمام سهمیه‌های سنجش و پذیرش دانشجو اقدام کنه و طرح تفکیک استانی سهمیه‌ها را برای تصویب شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی و اجرا از سال ١٤٠٥ پیشنهاد کند.