به گزارش اکوایران، مردم ونزوئلا به‌تازگی برای تعیین رئیس‌جمهوری خود پای صندوق‌های رای رفته بودند. رقابت اصلی میان نیکولاس مادورو و ادموندو گونزالس بود. در نهایت رسانه‌های رسمی در ونزوئلا اعلام کردند که مادورو دوباره به ریاست‌جمهوری در ونزوئلا دست یافته است.

در حالی‌که مادورو پیروزی‌اش را جشن می‌گرفت، ماریا کورینا ماچادو، به عنوان رهبر حزب مخالف به مردم اعلام کرد که ادموندو گونزالس رئیس‌جمهوری جدید ونزوئلاست. به این ترتیب اعتراضات خیابانی نسبت به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور آغاز شد.

در این مدت، ونزوئلا به عرصه ناآرامی‌ها و تنش‌ها تبدیل شده است. در این بین، مادورو اعلام کرده که رئیس‌جمهوریِ قطعی این کشور است و با اپوزیسیون مقابله خواهد کرد. او حتی تهدید کرده که ماچادو و گونزالس را بازداشت و زندانی خواهند کرد.

در میانه این ناآرامی‌ها در ونزوئلا، روز جمعه رسانه‌ها خبر دادند که برق بسیاری از مناطق در کشور ونزوئلا قطع شده است. در نهایت مقامات رسمی هم اعلام کردند که در همه نقاط ونزوئلا برق به صورت کلی یا جزئی، قطع شده و این ناشی از یک خرابکاری بوده است.

ونزوئلا مدت‌هاست که به شکل‌های مختلف به سرفصل رسانه‌های مختلف جهان تبدیل می‌شود. برای مثال، این کشور به دلیل مدیریت نادرست، با مشکلات اقتصادی بزرگ مواجه شده و در نهایت، ابرتورمی را پشت سر گذاشته است. تورم این کشور، به مثالی برای وضعیت بحرانِ اقتصاد در میان اقتصاددان‌ها و سیاستمداران تبدیل شده است. در این بین، این کشور با بحران تحریم از طرف آمریکا هم دست به گریبان است.

در ویدیوی بالا توضیح داده شده که آیا تا کنون قطعی برق در این ابعاد در ونزوئلا رخ داده یا خیر؟ و همچنین به واکنش دولت مادورو نسبت به این قضیه پرداخته شده است.