به گزارش اکوایران، در هفته اخیر به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 33 درصد بود که نسبت به سهم 40 درصدی هفته پیشین کاهش داشته است. بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از 155 هزار میلیارد تومان بود.

در هفته اخیر سهم اوراق از ارزش معاملات بازار کاهش یافته اما میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق افزایش داشته است. هفته گذشته میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 27 هزار و 829 میلیارد تومان بود که در هفته اخیر به 32 هزار و 104 میلیارد تومان رسید که رشد 15 درصدی را نشان می‌دهد.

روند هفته معاملات بازار ثانویه 

روز شنبه 13 درصد از معاملات بازار به اوراق بدهی اختصاص داشت و در روز یکشنبه این رقم به 39 درصد افزایش یافت. روز دوشنبه ارزش معاملات اوراق بدهی در بورس 155 هزار و 642 میلیارد تومان بود که 97 درصد معاملات بازار را تشکیل می‌داد.

روز سه‌شنبه نیز ارزش معاملات اوراق 571 میلیارد تومان بود که 10 درصد از معاملات کل بازار را تشکیل داد و در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با افت 44 درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به 320 میلیارد تومان رسید که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

رشد ارزش معاملات سهام

دلیل کاهش سهم اوراق از معاملات بورس، رشد ارزش معاملات خرد سهام بود. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس به 3 هزار و 77 میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به رقم 2 هزار و 465 میلیاردی هفته پیشین، رشد 25 درصدی داشته است.

بورس