به گزارش اکوایران، طرح سامان‌دهی اتباع در دولت چهاردهم در دستور کار قرار گرفت و روزانه تعداد قابل توجهی از اتباع از کشور طرد می‌شوند، اما اکنون جزئیات جدیدی از اجرای این طرح منتشر شده است. 

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با رد برخی اخبار مبنی بر توقف بررسی طرح ساماندهی اتباع خارجی در مجلس عنوان کرد: جلسات کارگروه‌های تخصصی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره طرح ساماندهی اتباع خارجی در حال برگزاری است.

ولی‌الله بیاتی در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره توقف بررسی طرح سامانه اتباع خارجی با رد این موضوع گفت: جلسات کارگروه‌های تخصصی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره طرح ساماندهی اتباع بیگانه در جریان است و آنچه درباره توقف بررسی این طرح عنوان شده، صحت ندارد.

طرد 2 میلیون اتباع از کشور تا پایان سال

سردار احمدرضا رادان،‌ فرمانده کل انتظامی کشور، گفت: ما امسال حتما تا دو میلیون نفر تبعه غیرمجاز را طرد می‌کنیم. تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر را دستگیر کرده و طرد کرده‌ایم. بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر هم خودمعرف شده‌اند. او گفت: نمی‌توان اجازه داد که عده‌ای به صورت غیرقانونی به کشور وارد شده و ساکن شوند و مشغول به کار شوند. مردم و صاحبان صنوف بدانند که اشتغال این افراد و اسکان دادن به اتباع غیرمجاز جرم است.

سردار رادان تأکید کرد که اتباع غیرمجاز به هیچ عنوان اجازه اشتغال نخواهند داشت. او با اشاره به اینکه به کارگیری یا اجاره مکان به مهاجران غیرقانونی جرم محسوب می‌شود، افزود: «هدف ما در سال جاری بازگرداندن و اخراج حداقل دو میلیون اتباع غیرمجاز به کشورهایشان است.»

فرمانده کل انتظامی همچنین از جمع‌آوری و اخراج بیش از نیم میلیون اتباع غیرقانونی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: «با مشاهده عزم ما در این زمینه، تعداد بیشتری از اتباع داوطلبانه برای بازگشت اقدام کرده‌اند.»