به گزارش اکوایران، سیاستگذاران فدرال رزرو آماده‌اند تا افزایش نرخ بهره را متوقف کنند؛ آن هم برای اولین بار طی 15 ماه گذشته. تصمیم‌گیری نرخ و پیش‌بینی کمیته بازار باز در ساعت 14 به وقت ایالات متحده منتشر می‌شود. در واشنگتن، «جروم پاول» - رئیس فدرال رزرو - در همین راستا یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

«جروم پاول» پیش‌تر گفته بود که رهبران فدرال رزرو ترجیح می‌دهند برای ارزیابی تاثیر افزایش‌های گذشته بر اقتصاد و همچنین تاثیر ورشکستگی‌های اخیر بانکی کماکان منتظر بمانند. با این حال، تورم هنوز بیش از دو برابر پیش‌بینی این نهاد است و این نکته احتمالا باعث شود گزینه‌ها برای افزایش مجدد نرخ بهره در جولای یا سپتامبر در نظر گرفته شود.

«دین مکی» - اقتصاددان ارشد پوینت 72 و محقق سابق فدرال رزرو - گفت: «این یکی از پیچیده‌ترین کنفرانس‌های مطبوعاتی برای پاول خواهد بود.»

تحلیل‌گر بلومبرگ معتقد است احتمال یک غافلگیری در ژوئن وجود دارد. در حالی که وال استریت اکثرا موافق توقف فدرال رزرو است، اقتصاددانان و تحلیل‌گران بازار افزایش نرخ در ژوئن را پیش‌بینی می‌کنند.

عواقب ناشی از توقف نرخ، نمایانگر این بود که تورم اصلی کاهش یافته است؛ اما قیمت‌های اصلی به استثنای غذا و انرژی با سرعتی که احتمالاً برای مقامات فدرال رزرو نگران‌کننده است به افزایش ادامه خواهند داد.

در این مدت تمرکز وال استریت معطوف به این خواهد بود که آیا نمودار نقطه‌ای، چیزی از قصد کمیته مبنی بر افزایش مجدد در نرخ را نشان خواهد داد یا خیر. 

پیش‌بینی می‌شود که مفاد احتمالی بیانیه‌، مبنی بر اینکه فدرال رزرو «فعلا» نرخ را ثابت نگه دارد، حکایت از یک جهش احتمالی در آینده داشته باشد. این بیانیه احتمالا «رشد» را متوسط و «اشتغال» را «قوی» توصیف خواهد کرد.