به گزارش اکوایران، ایالت تگزاس در آمریکا مرز مشترک با مکزیک دارد و به نقطه‌ای جذاب برای مهاجران غیرقانونی تبدیل شده تا خودشان را به خاک آمریکا برسانند.

اخیرا گرگ ابوت، فرماندار ایالت تگزاس در اقدامی تصمیم گرفته مرزهای ایالت خود را به صورت جدی به روی مهاجران غیرقانونی ببندد و همین مسئله بحرانی جدی را در آمریکا رقم زده است.

اقدامی که فرماندار تگزاس در دستور کار خود قرار داده، با انتقادهای کوبنده نسبت به جو بایدن همراه بوده است. او ادعا کرده که بایدن ایالت تگزاس را بی‌دفاع در مقابل مهاجران غیرقانونی قرار داده و در نتیجه خودش مجبور است دست به کار شود تا از مرزهای ملی کشورش دفاع کند.

بایدن که متهم به انفعال در این قضیه شده، نیروهای فدرال را به مرزهای جنوبی آمریکا در ایالت تگزاس فرستاده تا سیم خاردارهایی که فرماندار میان مرز تگزاس با مکزیک قرار داده را از میان بردارند. با این حال، گارد ملی تگزاس مانع اقدام نیروهای فدرال شده و به این ترتیب تنش‌هایی میان دولت و ایالت به وجود آمده است. برخی از تحلیل‌گران بابت همین درگیری، این پرسش را مورد بررسی قرار داده‌اند که آیا آمریکا وارد جنگ داخلی می‌شود یا خیر؟

نگاهی دقیق‌تر به این بحران در آمریکا نشان می‌دهد که تمامی این جریان ریشه در دعوای دو قطبی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا بر سر مدیریت و سیاست‌گذاریِ مسئله مهاجران دارد.

در ویدیوی بالا به بررسی کامل ریشه بحران فعلی در آمریکا پرداخته‌ایم و توضیح داده‌ایم که چطور دونالد ترامپ در این جنگ مرزی، برنده خواهد شد.