به گزارش اکوایران، حمله اسرائیل به ساختمان کنسول‌گری ایران در دمشق و صحبت‌های مقامات ایرانی در رابطه با اقدامات تلافی‌جویانه به گمانه‌زنی‌ها درباره جنگ احتمالی میان ایران و اسرائیل ختم شده است.

یکی از پرسش‌ها در شرایط فعلی این است که زاویه رسانه‌های غربی نسبت به ماجراهای اخیر ایران و اسرائیل به چه صورت است؟

آیا رسانه‌های غربی در حال طراحی فضایی برای سوق دادنِ دو طرف به سمت جنگ مستقیم هستند؟ یا صرفا به شکلی بی‌طرفانه و خنثی، خبررسانی می‌کنند؟

سیزدهم فروردین بود که رسانه‌ها از حمله به ساختمان کنسول‌گری ایران در دمشق، پایتخت سوریه خبر دادند. اسرائیل هیچ‌وقت این حمله را تایید نکرد اما این باور به صورت عمومی وجود دارد که حمله از طرف اسرائیلی‌ها صورت گرفته است.

مقامات ایران از روز نخست تایید کردند که اقدامی تلافی‌جویانه خواهند داشت و انتقام خواهند گرفت با این حال زمانی را به صورت مشخص اعلام کردند.

به‌رغم اینکه مقامات ایرانی از زمان انتقام سخن نگفتند، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پشت میکروفن رفت و به صورت علنی گفت اطلاعاتی در دست دارد که ایران به زودی به صورت مستقیم به اسرائیل حمله خواهد گرفت.

حرف‌های بایدن بسیاری از رسانه‌های غربی را به تحرک واداشت و باعث شد از تنش‌های منطقه بنویسند و نسبت به احتمال وقوع جنگ میان ایران و اسرائیل ابراز نگرانی کنند.

این نگرانی‌ها باعث شده برخی از کشورها به شهروندان خود هشدار دهند به منطقه خاورمیانه سفر نکنند. برای مثال روسیه، لهستان و هند چنین هشداری را به شهروندان خود داده‌اند.

یکی از پرسش‌ها این است که رسانه‌های غربی چطور نسبت به این جریان‌های اخیر موضع‌گیر کرده‌اند؟ آیا به دنبال دمیدن در آتش جنگ هستند؟ در ویدیوی بالا موضع‌گیری رسانه‌های مهم غربی مورد بررسی قرار گرفته و به این پرسش هم پاسخ داده شده است.