به گزارش اکوایران، کاخ سفید مدعی شد آمریکا برای حملات احتمالی ایران در خاورمیانه آماده شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز دوشنبه با رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا برای بحث در مورد تنش‌زدایی در خاورمیانه و آتش‌بس در غزه گفتگو کرد.

در بیانیه مشترک کاخ سفید که روز دوشنبه منتشر شد، رهبران هر پنج کشور گفتند که آنها از درخواست ایالات متحده، قطر و مصر برای تجدید مذاکرات برای آتش‌بس غزه برای دستیابی به توافق در اسرع وقت، حمایت کردند.

در بیانیه مشترک روز دوشنبه تاکید شد که «زمان دیگری برای از دست دادن وجود ندارد». این کشورها هم‌چنین حمایت خود را از اسرائیل در برابر هرگونه اقدام ایران اعلام کرده و در عین حال خواستار توزیع و ارسال کمک به غزه شدند.

در بیانیه مشترک ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش در روز دوشنبه آمده: «ما از ایران خواستیم تهدیدات مستمر خود مبنی بر حمله نظامی علیه اسرائیل را کنار بگذارد و در مورد پیامدهای جدی برای امنیت منطقه در صورت وقوع چنین حمله‌ای صحبت کردیم».

از سوی دیگر، کاخ سفید مدعی شده آمریکا برای حملات مهم احتمالی ایران در خاورمیانه آماده شده است. به نوشته رویترز، جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که ایالات متحده برای حملات مهمی از سوی ایران یا نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه در همین هفته آماده شده است.

کربی گفت در پی ترور اسماعیل هنیه، ایالات متحده مواضع نیروهای منطقه‌ای خود را افزایش داده و با نگرانی اسرائیل در مورد حمله احتمالی مورد حمایت ایران شریک است. کربی به خبرنگاران گفت: «ما همان نگرانی‌ها و انتظاراتی را داریم که همتایان اسرائیلی ما در رابطه با زمان بندی احتمالی اینجا دارند. ممکن است اتفاق این هفته رخ دهد». او گفت: «ما باید برای حملاتی که می‌تواند مهم باشد، آماده باشیم».

کربی گفت: «بدیهی است که ما نمی‌خواهیم ببینیم که اسرائیل مجبور به دفاع از خود در برابر حمله دیگری، مانند حمله ماه آوریل باشد».

پنتاگون روز یکشنبه اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع دستور استقرار یک زیردریایی مجهز به موشک هدایت شونده به خاورمیانه را صادر کرده است و به ناوگروه  آبراهام لینکلن برای تسریع استقرار خود در منطقه دستور داده است. اما یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که ناوگروه لینکلن در حال حاضر نزدیک دریای چین جنوبی است و احتمالا بیش از یک هفته طول می‌کشد تا به خاورمیانه برسد.

قیمت نفت روز دوشنبه بیش از 3 درصد جهش کرد و برای پنجمین روز متوالی به دلیل انتظارات از گسترش درگیری در خاورمیانه که می تواند عرضه جهانی نفت خام را کاهش دهد، افزایش یافت.