به گزارش اکوایران، کاخ سفید روز دوشنبه ادعا کرد که اطلاعات ایالات متحده نشان می‌دهد که ایران به احتمال زیاد در این هفته به اسرائیل حمله خواهد کرد، که مطابق با آخرین ارزیابی اطلاعاتی اسرائیل است.

مقامات اسرائیلی و ایالات متحده به باراک راوید، گزارش‌گر آکسیوس، گفته‌اند که ایران اقدامات آماده‌سازی قابل توجهی را در واحدهای موشکی و پهپادی خود انجام داده است که مشابه اقداماتی است که قبل از حمله به اسرائیل در ماه آوریل انجام داده بود. با این حال، آن‌ها تاکید کردند که اسرائیل و ایالات متحده زمان دقیق حمله را نمی‌دانند.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: «ایرانی‌ها آشکارا عزم خود را برای انجام یک حمله مهم، از جمله در بیانیه‌های عمومی خود نشان می‌دهند که حمله از آنچه در ماه آوریل انجام دادند فراتر خواهد رفت. بیانیه‌های عمومی ایران نشان‌دهنده هیچ عقب‌نشینی نیست». 

جان سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت که ایالات متحده فکر می کند ممکن است یک حمله در این هفته رخ دهد. او گفت: «اسرائیلی ها فکر می‌کنند که احتمال حمله ایران و متحدانش در روزهای آینده افزایش می‌یابد. ما در این نگرانی شریک بوده و بنابراین در حال هماهنگی با اسرائیل و سایر شرکا در منطقه هستیم».  

کربی گفت پرزیدنت بایدن روز دوشنبه با همتایان خود از بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا درباره وضعیت خاورمیانه به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. او گفت که آنها درباره راه‌های حفاظت از اسرائیل، پیشبرد توافق برای آزادی اسرا و آتش‌بس در غزه و جلوگیری از حمله ایران گفتگو کردند.

ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا روز دوشنبه بیانیه مشترکی صادر کردند و از ایران خواستند «تهدیدهای مستمر خود مبنی بر حمله نظامی علیه اسرائیل را کنار بگذارد و در مورد پیامدهای جدی برای امنیت منطقه در صورت وقوع چنین حمله‌ای بحث و گفتگو کردند».  کربی به خبرنگاران گفت که ایالات متحده همچنان انتظار دارد همه طرف ها در مذاکرات روز پنجشنبه شرکت کنند، اما ادعا کرد که حمله ایران به اسرائیل می‌تواند مذاکرات آتش بس را تضعیف کند.