به گزارش اکوایران، نیروی دریایی ایالات متحده به سرعت در حال انتقال نیروهای بیشتر به خاورمیانه است، در حالی که منطقه در حالت آماده باش بالا قرار دارد و برای حمله احتمالی ایران و متحدان آن به اسرائیل آماده می‌شود.

در مواجهه با این احتمال، پنتاگون در ماه جاری برای دفاع از اسرائیل و نیروهای آمریکایی در منطقه، تعداد قابل توجهی تجهیزات نظامی را در خاورمیانه مستقر کرده است. وزیر دفاع لوید آستین، روز یکشنبه یک زیردریایی هسته‌ای را به خاورمیانه اعزام کرد و به یک ناو گروه هواپیمابر تهاجمی دستور داد تا ترانزیت خود را به منطقه تسریع کند.

هنگامی که این نیروها به مقصد برسند، به طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های دریایی موجود در خاورمیانه و شرق مدیترانه می‌پیوندند که پیش‌تر در پاسخ به درگیری‌ها و بحران‌های مختلف مستقر شده‌اند.

یک مقام دفاعی ایالات متحده گفت نیروی دریایی «آماده پاسخ به هر چیزی است. این‌ها کشتی‌های جنگی آمریکایی هستند که در حال حاضر در منطقه هستند و کشتی‌های بیشتری در راه هستند.»

شرق مدیترانه

ناو هواپیمابر

یک هلیکوپتر AH-1Z Viper و یک MH-60S Sea Hawk در نزدیکی کشتی تهاجم آبی- خاکی USS Wasp هنگام عبور از تنگه جبل الطارق در 26 ژوئن پرواز می‌کنند.

به نوشته بیزنس اینسایدر، گروه تهاجم آبی-خاکی واسپ در ماه ژوئن مستقر شد و در حال حاضر در شرق مدیترانه فعالیت می‌کند که تحت فرماندهی اروپای ایالات متحده یا EUCOM است.

ورود آن به منطقه در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد افزایش خصومت‌ها بین اسرائیل و حزب الله مستقر در لبنان صورت گرفت.

این گروه تهاجم آبی-خاکی متشکل از کشتی تهاجمی چند منظوره آبی-خاکی USS Wasp، یگان اعزامی تفنگداران دریایی سوار بر آن، کشتی فرود بارانداز USS Oak Hill و اسکله حمل و نقل آبی خاکی USS New York است.

علاوه بر این، دو ناوشکن بالکلی و روزولت چند هفته است که در منطقه هستند.

ناوشکن سوم، لابون، در بندر خلیج سودا، در جزیره یونانی کرت مستقر است. لابون ماه‌ها به عنوان بخشی از پاسخ ایالات متحده به حملات حوثی‌ها به خطوط کشتیرانی تجاری، در سواحل یمن مستقر بود.

دریای سرخ

ناو هواپیمابر

سیستم اسلحه Mk 45 در 19 ژوئیه در طی یک رزمایش روی ناوشکن USS Cole شلیک می‌شود.

ناوشکن یو اس اس کول در حال حاضر در دریای سرخ در حال عملیات است، جایی که نیروی دریایی آمریکا ماه‌ها شاهد درگیری مداوم بوده است.

مانند لابون و تعدادی دیگر از کشتی‌های جنگی آمریکایی، کول برای چندین هفته در ماموریت علیه حوثی‌ها شرکت داشته است.

به عنوان بخشی از این مأموریت، این کشتی جنگی وظیفه دارد از خطوط کشتیرانی تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن - که هر دو تحت فرماندهی مرکزی ایالات متحده یا سنتکام هستند – در برابر موشک‌ها و پهپادهای گروه یمنی دفاع کند.

خلیج عمان

ناو هواپیمابر

ملوانان یک جت جنگنده F/A-18F Super Hornet را در عرشه پرواز ناو هواپیمابر USS Theodore Roosevelt جابجا می‌کنند.

ناوگروه ضربتی هواپیمابر تئودور روزولت ماه گذشته وارد منطقه سنتکام شد تا جایگزین ناوگروه دوایت آیزنهاور شود، ناوگروهی که ماه‌ها با حوثی‌ها نبرد کرد اما در هفته‌های اخیر به ایالات متحده بازگشته است.

این ناوگروه ضربتی متشکل از ناو هواپیمابر تئودور روزولت و چهار ناوشکن است و در اطراف خلیج عمان فعالیت می‌کند.

کشتی های جنگی در حال ترانزیت

ناو هواپیمابر

یک هلیکوپتر MH-60S Sea Hawk در 2 آگوست در کنار ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن پرواز می‌کند.

دو هفته پیش، اندکی پس از ترورهای پشت سر هم یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله در بیروت و رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، که درخواست‌ها برای انتقام‌جویی ایران را برانگیخت، ایالات متحده تغییرات گسترده‌ای در موضع نیروهایش در خاورمیانه ایجاد کرد.

پنتاگون به ناوگروه ضربتی آبراهام لینکلن دستور داد تا در منطقه مسئولیت سنتکام جایگزین روزولت و کشتی‌های اسکورت آن شود.

ناوگروه لینکلن متشکل از ناو هواپیمابر یو‌ اس ‌اس آبراهام لینکلن و چهار ناوشکن است.

این ناوگروه هنوز در دریای فیلیپین است و هنوز تا غرب آسیا راه طولانی در پیش دارد، اما آستین به گروه ضربتی لینکلن دستور داده است که ترانزیت خود به منطقه را تسریع کند. وزیر دفاع همچنین زیردریایی موشک هدایت شونده یو اس اس جورجیا را به منطقه سنتکام اعزام کرده است. این زیردریایی کلاس اوهایو به بیش از 150 موشک کروز حمله زمینی تاماهاوک مسلح است و در روزهای آینده به منطقه فرماندهی سنتکام می‌رسد.