به گزارش اکوایران، کاخ سفید گفت آمریکا در صورت حمله ایران از اسرائیل دفاع خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت، ایالات متحده به دفاع از اسرائیل در هر حمله ایران متعهد و به توافق احتمالی آتش‌بس غزه امیدوار است.

کربی به کانال 12 اسرائیل گفت که پیش بینی احتمال حمله سخت است اما کاخ سفید اظهارات ایران را جدی می گیرد.

او گفت: «ما معتقدیم که آنها هم‌چنان در چنین وضعیتی قرار دارند و اگر بخواهند این کار را انجام دهند، آماده حمله هستند‌.  به همین دلیل است که ما این وضعیت نیرو را در منطقه داریم». او افزود: «پیام ما به ایران ثابت است، بوده و خواهد ماند: این کار را نکنید. هیچ دلیلی برای تشدید این موضوع وجود ندارد. اما در صورت وقوع آن، آماده دفاع از اسرائیل خواهیم بود.»

ایالات متحده دارای دو ناوگروه ضربت هواپیمابر در خاورمیانه و همچنین یک اسکادران اضافی از جت‌های جنگنده F-22 است.

کربی گفت: «تا زمانی که ما احساس کنیم برای کمک به دفاع از اسرائیل و دفاع از نیروها و تاسیسات خود در منطقه باید آن را حفظ کنیم، باقی خواهد ماند». 

او نسبت به توافق احتمالی آتش‌بس غزه ابراز خوشحالی کرد و گفت که این روند «سازنده» است و او مشتاقانه منتظر مذاکرات بیشتر در دوحه در روزهای آینده است.

کربی از مقصر دانستن هر یک از طرفین برای بن‌بست کنونی خودداری کرده و گفت که توافق مستلزم سازش اسرائیل و حماس است. او گفت: «طرفین هنوز درگیر هستند و این چیز خوبی است. این واقعیت که ما در اینجا با گروه‌های کاری در دوحه به سطح دیگری رفته ایم، چیز بدی نیست. این بدین معنی است که طرفین هنوز در حال صحبت هستند. این بدان معنی است که هنوز امیدی وجود دارد که بتوانیم بر اختلافات جزئی اخیر غلبه  و به جلو حرکت کنیم».