به گزارش اکوایران، کاخ کرملین روز چهارشنبه گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایران موشک‌هایی به روسیه ارسال کرده است را رد کرد و گفت ادعاهایی درباره انتقال سلاح‌های مختلف از ایران به روسیه «بی‌اساس» است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه، در واکنش به اظهارات اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، که گفته است ایران موشک‌هایی را به روسیه تحویل داده است، به خبرنگاران گفت: «ما در مورد بسیاری از اتهامات مربوط به این‌ که نوعی تأمین سلاح به روسیه صورت گرفته می‌شنویم، اما این اتهامات بی‌اساس هستند.»

به نوشته رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت روسیه موشک‌های بالستیک از ایران دریافت کرده است و احتمالاً ظرف چند هفته آن‌ها را در اوکراین استفاده خواهد کرد.

وی همچنین هشدار داد که همکاری بین مسکو و تهران امنیت گسترده‌تر اروپا را تهدید می‌کند.

هم‌زمان عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران نیز روز چهارشنبه در پیامی در شبکه ایکس خبر ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه را خبری «بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب» خواند.

او در این پیام نوشت که «ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام.» و از اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران انتقاد کرد و گفت که «تحریم‌ها راه حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند.»

عراقچی افزود: «معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟»

ساعتی پس از اظهارات بلینکن در شامگاه سه‌شنبه در سفر او به لندن، که در آن ارسال موشک ایرانی به روسیه را تأیید کرد، وزارت خزانه‌داری آمریکا در یک بیانیه اعلام کرد نهادهای مستقر در ایران و روسیه که در انتقال جنگ‌افزار ایران به روسیه نقش دارند، شناسایی شده و هدف تحریم قرار می‌گیرند.